وجود چاقی در ناحیه شکم تناسب اندام شما را به هم می‌ریزد و لباسی که می‌پوشید ممکن است زیبا به نظر نرسد. اما مشکل داشتن چاقی شکمی فراتر از این مسائل است. زمانی‌ که چربی‌ سفید در ناحیه شکم تجمع پیدا می‌کند، این چربی به دور ارگان‌های حیاتی بدن مثل کبد، کلیه و قلب می‌پیچد و در نتیجه خطر ابتلا به بیماریهای قلبی، کبدی و سکته را بالا می‌برد. برای پیدا کردن راه حل این مشکل متخصص تغذیه ما به شما توصیه‌های زیر را می‌کند.

هیچ وقت از حرکت دست بر ندارید.

یک چیز در مورد چربی‌ شکمی بسیار مهم است، در مقابل ورزش هوازی مقاومت نمی‌کند. هر نوع از ورزشی که بتوانید انجام دهید مثل دوچرخه سواری، دویدن، شنا کردن و هر کار دیگری که ضربان قلب شما را افزایش دهد به شما کمک می‌کند تا از شر این نوع از چربی‌ خلاص شوید. نتایج یک مطالعه اخیرا نشان داده است که دویدن به میزان 10 کیلومتر در هفته به از بین بردن چاقی شکمی کمک بسیار زیادی می‌کند.

مصرف پروتئین را افزایش دهید

مصرف پروتئین برای لاغر کردن و سوزاندن چربی‌ در بدن بسیار مهم است. اما چرا پروتئین نقش مهمی دارد. بدن شما با پیرتر شدن انسولین بیشتری تولید می‌کند، چرا که چربی‌ و ماهیچه بدن شما دارای حساسیت کمتری به آن می‌شوند. انسولین ذخیره چربی‌ در بدن را تحریک می‌کند، به ویژه در ناحیه شکمی. یک رژیم پر پروتئین به کنترل انسولین خون کمک بسیا زیادی می‌کند.

افزایش مصرف چربی‌‌های غیر اشباع

چربی‌‌های اشباع در مقایسه با چربی‌‌های غیر اشباع اثر بیشتری در چاق شدن می‌گذارند. از سمت دیگر چربی‌‌های غیر اشباع در حذف مواد مضر و تحریک چربی‌ سوزی در بدن نقش دارند. مصرف روغن زیتون و روغن ماهی‌ را در مقایسه با سایر چربی‌‌ها افزایش دهید.

افزایش مصرف سرکه

نتایج تحقیقات نشان داده افرادی که مشکل چاقی و اضافه وزن دارند، مصرف دو قاشق سرکه توانسته به روند کاهش وزن آنها کمک کند.