غذای کمتر خوردن و دریافت کالری کمتر راه مهم کاهش وزن و حفظ سلامت است. اما در عین حال مهم است بدانید که برخی‌ زمانها کم کردن زیاد کالری دریافتی روند کاهش وزن را کندتر می‌کند. محدودیت کالری زیاد ممکن است نتیجه بخش نباشد. علت این است که بدن برای سوزاندن کالری به کالری نیاز دارد. غذا حکم سوخت را برای بدن دارد و شما برای سوزاندن کالری و ورزش کردن و منفی‌ کردن تعادل کالری به دریافت کالری نیاز دارید.

خوردن غذا باعث می‌شود تا متابولیسم بدن شما روشن شود، و کاهش وزن را ممکن کند. زمانی‌ که کالری دریافت خود را به شدت محدود کنید این باعث می‌شود که بدن از شرایط طبیعی خود خارج شده و در نتیجه  بدن به شرایط قحطی برود؛ همینطور در این حالت بدن برای تامین انرژی‌ به سراغ ماهیچه‌ها می‌رود و متابولیسم بدن شما بسیار کند می‌شود.

کالری دریافتی هر شخصی باید به صورت مجزا محاسبه شود اما به طور کلی‌ زنان بالغ باید در حدود 1200 تا 1500 کالری در روز دریافت کنند. اگر کمتر از این میزان کالری دریافت کنید متابولیسم بدن بسیار کند می‌شود.

همیشه به غذا فکر می‌کنید؟

گذراندن روز بدون فکر کردن به خوردن شام و یا ناهار برای شما بسیار سخت است، علت به احتمال زیاد این است که به میزان کافی‌ غذا نمی‌خورید. خوردن میان وعده سالم در بین وعده‌های غذایی بسیار مهم است و انرژی کافی‌ را به شما انتقال می‌دهد تا بتوانید روی سایر کارها تمرکز کنید و حتا با ورزش کردن سلامت خود را تضمین کنید.