اگر قصد دارید وزن خود را کاهش دهید، علاوه بر رژیم غذایی و ورزش باید به پروتئین دریافتی خود توجه زیادی داشته باشید. اما ممکن است برای شما این سوال پیش بیاید نقش پروتئین در کاهش وزن چیست؟ برای این که جواب سوال خود را پیدا کنید مطلب زیر را بخوانید.

چرا نقش پروتئین در کاهش وزن مهم است؟

  • پروتئین کافی‌ موجود در غذا حس سیری را زودتر ایجاد می‌کند و در نتیجه اشتها را کنترل کرده و از پرخوری شما پیشگیری می‌کند.
  • ساز و کار جذب پروتئین در بدن کند است، بنابراین برای جذب پروتئین باید انرژی بیشتری صرف کند. همین عامل سوخت و ساز بدن را بیش‌تر می‌کند و در لاغری تاثیر به‌سزایی دارد.

منابع غنی پروتئین 

مصرف پروتئین کافی‌ به معنی میل کردن گوشت و مرغ نیست. بسیاری از منابع پروتئین را می‌توان در گیاهان پیدا کرد که علاوه بر این که کم هزینه و سالم هستند، سبک زندگی سالمی برای شما محسوب می‌شوند چرا که امروزه گیاه‌خواری به یک روش زندگی محبوب بین افراد تبدیل شده است. به همین منظور متخصص تغذیه ما برای شما پیشنهادهای خوشمزه و سرشار از پروتئین دارد.

همبرگر گیاهی

همبرگر گیاهی

 تنها راه خوردن همبرگر گیاهی، خریدن برگر آماده نیست. شما می‌توانید این غذا را به سادگی در منزل تهیه و نوش جان کنید.ترکیب همبرگر گیاهی شامل عدس پخته شده همراه با کمی‌ کره، ادویه و پیاز رنده شده‌است. این مواد پخته را می‌توانید با آووکادو ترکیب کنید و با کمی‌ روغن زیتون سرخ کنید. اگر می‌خواهید کمی‌ طعم و چسبند‌گی بیشتر به غذای خود بدهید به آن یک عدد تخم مرغ اضافه کنید. یک فنجان عدسی حدود 22 گرم پروتئین با کیفیت دارد.

سالاد نخود و غلات

سالاد نخود

یکی‌ از شگفت انگیز‌ترین منابع پروتئین، حبوبات و غلات هستند. نخود را بپزید و با ادویه مخلوط کنید، حالا میتوانید هر نوع لوبیایی که دوست دارید را به آن اضافه کنید. سعی‌ کنید از دو مدل مختلف لوبیا استفاده کنید؛ مانند لوبیا سبز یا لوبیا چیتی. قبل از اضافه کردن نخود پخته کمی فلفل روی آن بپاشید. برای سس این سالاد می‌توانید از روغن زیتون و آب لیمو استفاده کنید.