پروژه های عمرانی موزه فرش افتتاح می شود

رئیس اداره فنی مهندسی اداره کل موزه ها از فاز نخست اقدامات عمرانی موزه فرش خبر داد.

پروژه های عمرانی موزه فرش افتتاح می شود

به خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی معاونت میراث فرهنگی؛ در راستای ارتقاء سطح کیفی و استاندارد سازی موزه فرش، مراسم افتتاح فاز یک پروژه های عمرانی موزه فرش 27 آذرماه در موزه فرش برگزار می شود.

«رویا ساعتیان» رئیس اداره فنی مهندسی اداره کل موزه ها با اعلام این خبر گفت:با توجه به محدویت اعتبارات و مشکلات موجود در موزه فرش و همچنین در راستای ارتقاء سطح کیفی و استانداردسازی موزه، در فاز نخست بخشی از اقدامات عمرانی صورت گرفته در زیرزمین موزه فرش، بخشی از فضاهای داخلی و محل استقرار یگان حفاظت موزه و برخی از فضاهای خدمات و غیره..  افتتاح می شود.

وی افزود: موزه فرش ایران در ضلع شمال غربی پارک لاله به وسعت 12 هزار متر مربع با الهام از عناصر سنتی ایرانی توسط عبدالعزیز فرمانفرمایان طراحی شد و در سال 1340 به صورت ناتمام به منظور گالری فرش و پس از 15 سال در اوایل سال 1355 تعمیرات و تغییرات کلی آن آغاز و ساختمان موزه با مساحتی بالغ بر 3 هزار و 400 متر مربع زیربنا و با نمای بیرونی شبیه دار قالی در سال 56 به صورت رسمی افتتاح شد.

به گفته ساعتیان، قرارگیری موزه هنرهای معاصر در جوار موزه فرش باعث ایجاد زون فرهنگی شاخص و شامل دو پروژه منحصربه فرد در تهران شده که همیشه مورد توجه بازدید کنندگان و مخاطبین بوده است.این درحالی است که بنا در تاریخ 22/6/96 با شماره 31825 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر