آشنایی به چند زبان زنده دنیا، سفر و زندگی در اقصی نقاط جهان را ممکن می سازد؛ علاوه بر این یادگیری چند زبان متفاوت برای مغز شما نیز مفید خواهد بودتا همین اواخر برخی از روانشناسان بر این باور بودند که یادگیری چند زبان مغز را گیج می کند ولی این موضوع کاملا مردود است و مغز طراحی شده است تا بیاموزد. مزایای یادگیری چند زبان در زیر آمده است:

 

مغز را تقویت می کند.

در تحقیقی در سال 2016 کودکانی که دو زبانه بودند از قوای ذهنی بالاتری برخوردار بودند. اسکن هایی که از مغز کودکان دو زبان گرفته شد نشان از رشد بیشتر مغزشان داشت چون  وقتی شما دو زبان بلد هستید فرقی نمی کند از کدام استفاده می کنید هر دو در مغز شما فعال هستند و این قابلیت تغییر بین دو زبان است که قوای ذهنی فرد را بالا می برد.

 

از بیماری های مغز در کهنسالی جلوگیری می کند.

در تحقیقی که در سال 2013 انجام شد به این نتیجه رسیدند که افراد دو زبان به صورت میانگین 5 سال پس از افراد تک زبان به بیماری های مغزی کهنسالی دچار می شوند. در تحقیقی مشابه در مورد آلزایمر نیز به فرق 4 سال بین این دو گروه دست یافتندمحققان به این مطلب اشاره کرده اند که دو زبان بودن شما را از ابتلا به آلزایمر محفوظ نمی دارد ولی در نشان دادن علائم آزار دهنده بیماری تاخیر ایجاد می کند.

 

بهتر است هرچه زودتر یادگیری زبان های جدید آغاز شوددر بررسی که در سال 2016 صورت گرفت به این نتیجه رسیدند که مغز کودکان قابلیت آموختن 2 زبان را دارد.کودکان دو زبانه مغز فعال تری دارند و حتی در 11 ماهگی قادر به تشخیص تفاوت زبان ها می شونددرست است که در سنین بالا یادگیری زبان سخت تر می شود ولی با تمرین بیشتر مغز تقویت شده و این مشکل حل خواهد شد.