راهنمای خرید لباس زیر، سایز و جنس مناسب

لباس زیر معمولاً خریدی دوست داشتنی نیست و همیشه اینکه انتخاب اشتباهی داشته باشیم باعث نگرانیمان می شود

راهنمای خرید لباس زیر، سایز و جنس مناسب

لباس زیر معمولاً خریدی دوست داشتنی نیست و همیشه اینکه انتخاب اشتباهی داشته باشیم باعث نگرانیمان می شود. هیچ کس دوست ندارد لباس زیرش بدنش را زخم کند یا در پایش بپیچد یا بالا برود. این اتفاقات به خاطر انتخاب نادرست است. اگر بدانید که چگونه باید سایز متناسب و جنس مناسب را انتخاب کنید یافتن یک  لباس زیر راحت کار دشواری نیست. مهم ترین نکته برای خرید لباس زیر، چه مردانه و چه زنانه، آن است که استایل و شکل بدن خود را بشناسید. در این صورت می توانید انتخاب درستی داشته باشید.

انتخاب سایز مناسب

لباس زیر یکی از مهم ترین لباس هایی است که باید برای خرید آن دقت و توجه زیادی داشته باشید. در ادامه راه هایی برای انتخاب مناسب ارائه می کنیم.

1-اندازه گیری سایز کمر و لگن

اگر اندازه سایز کمر و لگن خود را بدانید قادر خواهید بود سایز مناسب لباس زیر خود را از میان برندهای مختلف بیابید. از یک متر خیاطی استفاده کرده و دور کمر و پهن ترین قسمت لگن خود را انداه گیری کنید تا بتوانید راحت ترین لباس زیر را انتخاب کنید.

  •  می توانید با خم شدن به سمت راست و چپ  خط کمرتان را پیدا کنید.
  • برای اندازه گیری پهنای لگنتان متر خیاطی را موازی با زمین بگیرید و از کج شدن آن جلوگیری کنید.

2- اندازه گیری دقیق

اینکه دور کمر و لگنتان را دوبار و کاملاً دقیق اندازه گیری کنید فکر خوبی است و باعث می شود اندازه های دقیق خود را به دست آورید. زمانی که شما اندازه دقیق دور کمر و لگن خود را داشته باشید می توانید از متناسب بودن سایز لباس زیر خود مطمئن باشید.

3- انتخاب لباس زیر با کش محکم

مسلماً هیچ کس دوست ندارد در تمام طول روز به طور مداوم لباس زیرش را بالا بکشد تا از افتادن آن جلوگیری کند. لباس زیرتان را طوری انتخاب کنید که در قسمت کمر چسبان باشد تا از ماندن آن در سرجایش مطمئن شوید.

  • با اینکه لباس زیری که کش محکمی دارد بهترین انتخاب لباس زیر است؛ اما باید دقت کرده و از انتخاب لباس زیری که در قسمت پاچه ها چسبان است خودداری کنید؛ چرا که این نوع از لباس زیرها تمایل زیادی دارند به سمت بالا جمع شوند و این موضوع می تواند کاملاً اذیت کننده باشد.

4-خودداری از پوشیدن لباس زیرِ تنگ

لباس زیرِ تنگ نه تنها باعث می شود برآمدگی و فرورفتگی در بدنتان ایجاد شود و منظره ناخوشایندی را برای لباستان ایجاد کند، بلکه باعث عرق سوز شدن و خارش هم خواهد شد. به طور کلی، لباس زیری که جایش بروی بدنتان بماند یک لباس زیر تنگ محسوب می شود.

  • لباس زیرهای تنگ باعث می شوند هوا نتواند رد و بدل شود و به همین دلیل مشکلات عفونتی ایجاد کرده و خصوصاً باعث عرق سوز شدن می شوند.

5- بررسی جمع شدن یا شل بودن لباس زیر

شاید خنده دار به نظر برسد اما قبل از ترک خانه چک کردن لباس زیر و مطمئن شدن از اینکه زیاد تنگ یا گشاد نباشد مهم است؛ زیرا این دو موضوع می تواند شما را اذیت کرده و کل روزتان را خراب کند.

انتخاب پارچه مناسب

پارچه لباس زیر نقش مهمی در حفظ سلامتی شما دارد. بنابراین قبل از خرید به نوع پارچه آن ها توجه کنید. در ادامه به بررسی نکات مهمی برای انتخاب بهترین نوع پارچه لباس زیر می پردازیم:

1-انتخاب لباس زیرهای پنبه ای

می توانیم بگوییم لباس زیر پنبه ای پادشاه لباس زیرها است، چرا که هوا از این نوع پارچه عبور می کند و این به معنای محبوس نشدن رطوبت در پارچه است. در نتیجه دچار خارش و سوزش نخواهید شد. علاوه بر این ها پارچه های پنبه ای از رشد باکتری ها جلوگیری کرده و درنتیجه از بروز عفونت جلوگیری می کند.

  • به دلیل امکان بروز عفونت، لباس زیر با پارچه های پنبه ای عملاً بهترین انتخاب، خصوصاً برای لباس زیر زنانه هستند.
  • پارچه های پنبه ای کمتر باعث ایجاد زخم و لک بر روی پوست می شوند.

2- لباس های زیر نازک اما متشکل از مواد غیرطبیعی

هرچند لباس های زیر پنبه ای بهترین گزینه از لحاظ عبور هوا هستند اما در اکثر مواقع ضخیم تر از سایر لباس های زیر هستند. اگر برای جبران این ضخامت ناچار به استفاده از لباس زیرهایی با پارچه های کِشی شدید که با مواد غیرطبیعی مانند پارچه های نایلونی، لیکرا (Lycra) یا اسپندکس (Spandex) درست شده اند؛ مطمئن شوید که بر روی قسمت میانی لباس زیر یک پارچه کتانی دوخته شده باشد تا مواد غیر طبیعی این لباس زیرها باعث بروز عفونت نشوند.

3-لباس زیرهای ابریشمی برای مناسبت های خاص

مطمئناً لباس زیر ابریشمی احساسی فوق العاده برایتان به ارمغان می آورد و بسیار لوکس است اما مانند لباس های زیر پنبه ای هوا را عبور نمی دهد. همین موضوع باعث می شود که رطوبت را در خود محبوس کرده و باعث بروز عفونت شوند. پس بهتر است لباس زیر ابریشمی را در مناسبت های خاص بپوشید تا از بروز عفونت در امان باشید.

خرید لباس زیر مناسب یک چالش واقعی محسوب می شود. بهتر است قبل از اقدام به خرید لباس زیر به نکاتی اعم از تناسب سایز و نوع پارچه اهمیت زیادی بدهید تا بتوانید خریدی مطمئن داشته باشید.

منبع: wikihow

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان