باکس آفیس: Star Wars: The Last Jedi در اکران خود رکورد زد

«جنگ ستارگان: آخرین جدای» Star Wars: The Last Jedi از دیزنی Disney و لوکاس‌فیلم Lucasfilm کادوی کریسمس زودهنگامی برای هالیوود و صاحبان سینما بود که در همین آخر هفته با فروش 220 میلیون دلاری و نزدیک به رکورد در آمریکای شمالی اکران شد و دومین نمایش برتر تاریخ پس از «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» Star Wars: The Force Awakens بود.
«آخرین جدای» The Last Jedi در اکران خود 11 درصد پایین‌تر از فروش طوفانی 247.9 میلیون دلاری «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» Star Wars: The Force Awakens در آخر هفته‌ی مشابهی در همین زمان از سال 2015 که در مجموعه‌های فیلم اتفاق نادری محسوب می‌شود. درآمد فروش این آخر هفته جهشی 30 درصدی نسبت به آخر هفته‌ی مشابه پارسال داشت که باعث باریک‌تر شدن شکاف سالانه از 4 درصد به 3 درصد شده است. این فیلم بزرگ کارگردان ریان جانسون Rian Johnson در سطح بین‌المللی فروشی 230 میلیون دلاری از 54 مارکت را رقم زد و به فروش جهانی 450 میلیون دلاری دست یافت. فروش «آخرین جدای» در خارج از آمریکا که می‌تواند برای فیلم‌های علمی-تخیلی چالش‌برانگیز باشد، 18 درصد کمتر از فروش «نیرو برمی‌خیزد» The Force Awakens بود. مبهم‌ترین مارکت چین است که «آخرین جدای» تا پنجم ژانویه در آن اکران نمی‌شود. سالن‌های آی‌مکس Imax در کل دنیا 40.6 میلیون دلار فروش برای این فیلم به ارمغان آوردند.دیو هولیس، رئیس پخش دیزنی، گفت استودیو توقع داشت عملکرد این فیلم در سطح جهانی 20 درصد پایین‌تر از «نیرو برمی‌خیزد» باشد (مدت زمان آن 2 ساعت و 30 دقیقه است). او گفت فروش افسانه‌ای این فیلم بازتابی از تاثیر فرهنگی مجموعه‌ی «جنگ ستارگان» Star Wars و همچنین گروه بازیگران متنوع فیلم است.
هولیس با اشاره به این‌که دیزنی در این آخر هفته، برای سومین سال متوالی، از مرز 2 میلیارد دلار فروش داخلی گذشت، گفت: “نتیجه حاکی از قدرت ارائه است. به راحتی می‌توان با این فیلم ارتباط برقرار کرد، هم به خاطر شخصیت‌هایش و هم به خاطر نبردش.”
«آخرین جدای» — که به «Episode VIII »هم شناخته می‌شود — بسیاری از بازیگران تازه وارد به مجموعه‌ی «جنگ ستارگان» که برای اولین بار در «نیرو بر می‌خیزد» بازی کردند، دور هم جمع می‌کند، از جمله دیسی ریدلی Daisy Ridley، آدام درایور Adam Driver، جان بویگا John Boyega، اسکار آیزاک Oscar Isaac، اندی سرکیس Andy Serkis و لوپیتا نیونگو Lupita Nyong’o، در کنار بازیگران اصلی این مجموعه، مارک همیل Mark Hamill و کری فیشر Carrie Fisher که فیلم به آن‌ها تقدیم شده است. از تازه وارد‌های مجموعه می‌توان به کلی ماریا ترن Kelly Maria Tran، لارا درن Laura Dern و بنیچو دل تورو Benicio del Toro نام برد.داستان این فیلم بلافاصله پس از وقایع «نیرو بر می‌خیزد» روایت می‌شود که در آن ری Rey (با بازی ریدلی Ridley) به دنبال لوک Luke (با بازی همیل Hamill) است تا به مقاومت (به رهبری لیا Leia با بازی فیشر Fisher) در نبرد علیه کیلو رن Kylo Ren (با بازی درایور Driver) و The First Order، کمک کنند.
تنها فیلمی که جرات اکران در مقابل این فیلم بزرگ را داشت، «فردیناند» Ferdinand از کمپانی فاکس انیمیشن Fox Animation و بلو اسکای استودیوز Blue Sky Studios بود.
 «فردیناند» Ferdinand با 13.3 میلیون دلار فروش از 3261 سالن سینما در جایگاه دوم قرار گرفت و پایین‌ترین اکران عناوین فاکس انیمیشن Fox Animation و بلو اسکای استودیوز Blue Sky Studios را رقم زد. در عین حال فاکس معتقد است این فیلم در طول تعطیلات به لطف بچه‌ها و والدین‌شان که به دنبال سرگرمی هستند، فروش خوبی خواهد داشت.
«فردیناند» Ferdinand به کارگردانی کارلوس سالدانها Carlos Saldanha بر اساس یک کتاب کودکان کلاسیک درباره‌ی یک گاو اسپانیایی عاشق صلح است که ترجیح می‌دهد گل‌ها را بو کند تا این‌که به رینگ مبارزه برود. گروه صداپیشگان عبارت‌اند از جان سنا John Cena، کیت مک‌کینون Kate McKinnon، آنتونی آندرسن Anthony Anderson، بابی کاناواله Bobby Cannavale، پتیون منینگ Petyon Manning و جینا رودریگز Gina Rodriguez.
بدون شک «کوکو» Coco از دیرنی Disney و پیکسار Pixar در چهارمین آخر هفته‌ی خود زندگی را برای «فردیناند» Ferdinand دشوار کرد. «کوکو» Coco با فروش 10 میلیون دلاری جمع فروش خود در داخل آمریکا را به 150.8 میلیون دلار و جمع فروش جهانی را به 448.2 میلیون دلار رساند و در جایگاه سوم جدول باکس آفیس آخر هفته قرار گرفت. «فردیناند» Ferdinand در خارج از آمریکا در 18 مارکت اول خود با فروش 6.8 میلیون دلار اکران شد و اکران جهانی خود را به 19.5 میلیون دلار رساند.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان