کنگره شهدای دانشجو و مدافعان حرم استان اردبیل برگزار شد

استقامت و پایداری رزمندگان جبهه مقاومت در مقابله با گروه تروریستی- تکفیری داعش توطئه‌های آن‌ها را خنثی کرده است.

کنگره شهدای دانشجو و مدافعان حرم استان اردبیل برگزار شد

 به گزارش ایسنا با حضور جانشین فرمانده سازمان بسیج مستضعفان سومین کنگره شهدای دانشجو و مدافعان حرم استان اردبیل در مسجد دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد. 

در این مراسم گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به اهمیت برگزاری چنین برنامه‌هایی گفت: این سومین کنگره شهدای دانشجو است در چهار سال گذشته در اردبیل  با هدف معرفی و الگوپذیری از شهدای دانشجو و مدافعان حرم و ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت در جامعه دانشگاهی برگزار می‌شود.در این کنگره یاد و خاطره 54 شهید دانشجو و 9 شهید مدافع حرم  گرامی داشته شده است.
رییس دانشگاه محقق اردبیلی یادآور شد: برگزاری جشنواره فرهنگی و ادبی وشعر، دیدار با خانواده‌های شهدا، خانواده طلاب شهدا و در دو سال اخیر خانواده شهدای مدافعان حرم توسط دانشجویان فعالیت‌های شایسته و ارزشمندی است که دانشگاه محقق اردبیلی انجام شده است. 
  
صادقی با اشاره به رنج و مشقت مادران شهدا گفت: رنج مادران شهدا  با هیچ رنجی قابل قیاس نیست چرا که این هجران و رنج آنها بود که پرچم انقلاب اسلامی را برافراشته است. 
  
در ادامه سردار علی فضلی با بیان اینکه شهدا از زمان شروع جنگ تحمیلی تا به امروز به عنوان یک چراغ راه برای ما بودند، خاطرنشان کرد: امروز استقامت و پایداری رزمندگان جبهه مقاومت در مقابله با گروه تروریستی- تکفیری داعش و پیروزی بر این جنایت کاران دشمنان اسلام را عصبانی و توطئه‌های آن‌ها را خنثی کرده است. 

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به برگزاری کنگره شهدای دانشجو و مدافعان حرم استان اردبیل گفت: شهدای مدافع حرم عشق‌ورزی ملت ایران برای دفاع از حریم اهل بیت(ع) را به جهانیان نشان دادند و استقامت و پایداری رزمندگان که بعد از قریب به 6 سال پیروزی را در مقابل این گروه تروریستی به ارمغان آورد. 
  
سردار فضلی کرد: رزمندگان و شهدا با خدا معامله کردند و ارزش کار آن‌ها ماندگاری در تاریخ است، بطوریکه با عنایت خداوند و به برکت خون شهدا مجاهدت آن ها بی‌پاسخ نماند و با طعم پیروزی بر این شجره خبیثه به پایان رسید. 
  
وی یادآور شد: عصبانیت‌ دشمنان اسلام از پیروزی‌های جبهه مقاومت سبب شد که قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی انتخاب کنند که این اقدام رئیس جمهور آمریکا خون مسلمانان جهان را به جوش آورد و باعث بوجود آمدن اعتراضات بیشماری شد. 

جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: برگزاری کنگره‌های شهدا باعث زنده نگه داشته شدن یاد و خاطره شهدا و نیز تبیین آرمان‌های ایثار و شهادت برای جوانان و نوجوانان که آینده‌سازان این کشور هستند، می شود. 

به گزارش ایسنا، در این مراسم از تمبر یادبود شهدای مدافع حرم استان، دو کتاب «غریب خیبر » و «لمس تماشای تو» و نرم‌افزار «منطق دانشجو» رونمایی شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان