بانوانی که کارمند هستند، تقریبا نیمی از روز را در محل کار خود به سر می‌برند و اگر در انتخاب لباس و نکات آرایش بهداشتی توجه هوشمندانه داشته‌باشند می‌توانند با نشاط، پرانرژی و البته خوش‌پوش باشند. در این مطلب 6 راهکار ساده و کاربردی بیان می‌کنیم تا با کمک آن در گروه کارمندان خوش‌پوش به شمار بیایید.

1- انتخاب کفش مناسب

مهم‌ترین نکته برای انتخاب پوشاک مناسب محل کار، پوشیدن کفشی راحت، ساده و بدون پاشنه است. پوشیدن کفش با پاشنه بلند علاوه بر ایجاد خستگی، صدماتی جبران ناپذیر به ستون فقرات، زانوها و کمر وارد می‌سازد. پس بهتر است سراغ کفش‌های راحتی و ترجیحا طبی بروید تا در طولانی مدت از بروز مشکلات جبران ناپذیر جلوگیری کنید. 
نکته: اگر دوست دارید قد شما بلندتر نشان داده شود، بهتر است از کفش‌های لژدار یا طبی پاشنه‌دار استفاده کنید.

کفش زنانه اسپرت

2- انتخاب مانتوی اصولی

از پوشیدن مانتوهایی با رنگ تند و زننده اجنتاب کنید. پوشیدن چنین مانتویی ممکن است مناسب محل کار نباشد. رنگ توسی، مشکی، قهوه‌ای و سرمه‌ای مناسب نیمه دوم سال هستند و کرم، آبی آسمانی، سبز سدری و توسی کمرنگ برایی نیمه اول سال انتخابی مناسب محسوب می‌شوند. اگر دوست دارید ظاهرتان یک‌نواخت و کسل کننده نباشد می‌توانید کیف و کفش، شال، روسری یا مقنعه رنگی بپوشید.

3- زیورآلات و ساعت 

محل کار جایی برای خودنمایی و استفاده از زیورآلات تجملاتی نیست. حلقه ساده، ساعت ساده و زیورآلات بدون زرق و برق علاوه بر این که ظاهری به دور از تکلف برای شما می‌سازد؛ موجب می‌شود شیک و منحصر به فرد باشید.

ساعت زنانه ساده

4- عطر مناسب

انتخاب عطر مناسب و اصول استفاده از آن از اهمیت ویژه‌ای برای بانوان کارمند برخوردار است و شما می‌توانید نکات مربوط به آن را در این مطلب بخوانید.

5- کرم ضد آفتاب

حتما قبل از بیرون آمدن از منزل (حتی روزهای ابری) از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. کرم ضد آفتاب تاثیر به سزایی در سلامت پوست شما و زیبایی ظاهر شما دارد. بهتر است کرم ضد آفتاب را همراه خود به محل کار ببرید تا پس از 3-4 ساعت دوباره از آن استفاده کنید.
تاثیر و عوارض عدم استفاده از کرم ضد آفتاب را اینجا بخوانید.

6- محل کار یا عروسی؟ مسئله این است!

نباید محل کار را با عروسی یا مهمانی و قرار دوستانه اشتباه بگیرید! پس در انتخاب رنگ لاک، رنگ رژ لب و سایه چشم دقت داشته باشید. این حرف بدان معنی نیست سرسری و شلخته باشید، بلکه ملاک استفاده از لوازم آرایش را سادگی بدانید. بهتر است از کرم ضد آفتاب رنگی استفاده کنید تا علاوه حفظ سلامت پوست، پوشانندگی سطحی روی پوست داشته باشید. رژ لب و رژ گونه‌ایی ملایم استفاده کنید و کمی ریمل بزنید تا چشم‌های شادابی داشته باشید. 

آرایش ملایم