بی‌ خوابی‌ و خستگی‌، سبب از بین رفتن درخشندگی چشم‌ها می‌‌شود. در این مطلب می‌‌خواهیم راه‌هایی‌ برای براق تر نشان دادن چشم‌ها معرفی‌ کنیم.

1. از سایه‌های روشن بر روی پلک‌ها به اندازه یک خط‌ باریک استفاده کنید. متخصص گریم و میک آپ هیلاری کلاین می‌‌گوید: با استفاده از یک سایه روشن، می‌‌توانید چشم‌های پف کرده را تا حدی درخشنده تر نشان دهید.

2. از رژ لب‌های کمرگ استفاده کنید و بیشتر تمرکز را روی چشم‌ها بگذارید تا درخشندگی ایجاد شده روی چشم نمود یابد.

3. در پایان حمام، دوش آب سرد بگیرید و چشم‌ها را با آب سرد بشویید یا در زمان‌هایی‌ که احساس می‌کنید چشم‌هایی‌ خسته و پف کرده دارید، یک کیسه یخ را با فواصل کوتاه و چند ثانیه‌ای روی چشم‌ها قرار دهید.

 

4. از کانسیلر‌های زیر چشم در رنگ‌های روشن تر استفاده کنید. توجه داشته باشید که تنها روشن شدن زیر چشم‌ها مد نظر نیست، بلکه پوشش دادن سیاهی و ایجاد سایه روشن پوست بسیار مهم است.

5. از فر‌ مژه استفاده کنید. حتی اگر فرصت زیادی برای رسیدن به صورت و یا آرایش کردن ندارید، برای زیباتر و شادابتر جلوه دادن چشم ها، مژه‌هایتان را با فر‌ مژه حالت دهید.

6. اگر مژه‌هایی‌ کم پشت یا پراکنده و کوتاه دارید، از مژه‌های مصنوعی تکی‌ یا جدا جدا، در قسمت‌هایی‌ که کم پشت تر است استفاده کنید. هرچه مژه‌های سیاه تر و پرتری داشته باشید، سفیدی چشم‌ها براق تر به نظر خواهد رسید.

7. خط‌ چشم سفید بکشید! شاید به نظر عجیب برسد، ولی‌ در زمان‌هایی‌ که چشم‌ها خسته، سرخ  یا پف کرده باشند، با کشیدن یک خط‌ روشن روی پلک و بالای مژه ها، می‌‌توانید درخشندگی چشم‌ها را دو چندان کنید. این خط‌ را با یک مداد سفید می‌‌توانید بکشید.

8. ابرو‌ها را پر رنگ تر کنید. بخصوص اگر ابروهای نازک یا کم پشت و کم رنگ دارید، سعی‌ کنید با مدادی مناسب با رنگ پوست و ابرویتان، آن را پر رنگ تر کنید.

 

10. گاهی اوقات به دلیل خستگی‌، گریه کردن یا بی‌ خوابی‌ مفرط، افتادگی پلک بالایی‌ پیش می‌‌آید. در چنین شرایطی چشم‌ها خسته و بدون برق خواهند بود. برای از بین بردن این حالت از کمپرس یخ استفاده کرده، سپس به کمک کرم‌های دور چشم، ماساژ آرامی به مدت چندروز به دور چشم‌ها بدهید تا این افتادگی به مرور از بین برود.

11. از کافی‌ بودن ویتامین C در بدنتان مطمئن شوید. یکی‌ از اصلی‌‌ترین ویتامین‌های مورد نیاز بدن در سلامت، شادابی و درخشندگی چشم‌ها ویتامین C است.

12. به میزان کافی‌ بخوابید و تا می‌توانید آب بنوشید. بی‌ آب شدن بدن، در کنار تمام مضراتش، یکی‌ از دلایل اصلی‌ از دست رفتن درخشش چشم هاست.

13. در طول روز و خروج از خانه، هرگز ضّد آفتاب را فراموش نکنید. نه تنها جلوی برای جلوگیری از اشعه‌های مضر خورشید، بلکه برای روشن تر به نظر رسیدن پوست زیر آفتاب و براق تر شدن چشم ها.