سرخ کردن ماهی در کنار سبزیجات معطر و خوش‌رنگ

سرخ‌ کردن ماهی یکی از راه‌های طبخ ماهی‌‌ها‌ست که اگر به‌درستی انجام شود، می‌تواند به خوشمزگی و وسوسه‌انگیز‌شدن آن کمک شایانی بکند. اگر مراحل آماده‌کردن و سرخ‌ کردن ماهی درست انجام شود، یک ماهی آبدار و خوشمزه و تنوری خواهید داشت. دقت کنید که گرمای زیاد یا بی‌توجهی هنگام سرخ کردن ماهی، باعث می‌شود آن‌ها زیاد پخته یا خشک شوند.

سرخ کردن ماهی در کنار سبزیجات معطر و خوش‌رنگ

سرخ‌ کردن ماهی یکی از راه‌های طبخ ماهی‌‌ها‌ست که اگر به‌درستی انجام شود، می‌تواند به خوشمزگی و وسوسه‌انگیز‌شدن آن کمک شایانی بکند. اگر مراحل آماده‌کردن و سرخ‌ کردن ماهی درست انجام شود، یک ماهی آبدار و خوشمزه و تنوری خواهید داشت. دقت کنید که گرمای زیاد یا بی‌توجهی هنگام سرخ کردن ماهی، باعث می‌شود آن‌ها زیاد پخته یا خشک شوند.

سرخ کردن ماهی با سبزیجات معطر

افراد زیادی هستند که به‌خاطر بوی ماهی از مصرف آن صرف‌نظر می‌کنند. اما باید بگوییم که راه‌های زیادی برای از‌بین‌بردن بوی ماهی هم از غذا و هم از خانه وجود دارد. استفاده از سبزیجات و ادویۀ مختلف یکی از این روش‌هاست. آشپزخانه روزچین یک روش خوب و تازه برای سرخ کردن ماهی برای شما دارد. با ما همراه باشید.

رعایت چند نکته قبل از سرخ کردن ماهی

اسیدهای چرب ماهی
اسیدهای چرب برای عملکرد بهینه‌ی بدن و مغز حیاتی هستند

قبل از سرخ کردن ماهی باید چند نکته را هنگام آماده‌سازی رعایت کنیم. یکی از این نکات مهم یکدست‌بودن تکه‌ها‌ست. برای پخت هم‌زمان ماهی‌ها و همچنین زیبایی سفره، ماهی‌ها را به یک اندازه برش دهید. قبل از گذاشتن ماهی‌ها داخل روغن داغ، آن‌ها را خشک کنید تا بخار نشوند. برای خوشمزه‌تر‌شدن و رفع بوی نامطلوب ماهی‌ها، حتماً قبل از سرخ کردن ماهی‌ها، آن‌ها را طعم‌دار کنید. شما با استفاده از ادویه‌، سبزیجات خوش‌طمع و معطر و زعفران می‌توانید به ماهی‌ها طمعی بسیار عالی بدهید.

روش‌هایی برای رفع بوی بد ماهی

ماهی و بیماری‌ها
ماهی خطر ابتلا به حملات قلبی و سکته را کاهش می‌دهد

بسیاری از افراد، و مخصوصاً کودکان، تحمل بوی بد ماهی را ندارند؛ چه هنگام پختن ماهی که بوی آن در خانه می‌پیچد و چه هنگام خوردن. با چند راه ساده و ارزان می‌توانید از فواید بسیار این غذای مغذی بهره بگیرید. یک روش برای طعم‌دار کردن ماهی‌ها  خواباندن آن در مخلوط آبلیمو، پیاز، زعفران و نمک است. در روش دیگر می‌توانید آبلیمو را هنگام سرخ کردن ماهی به آن اضافه کرده و در حرارت ملایم سرخ کنید. یک روش راحت برای از‌بین‌بردن بوی ماهی، اضافه‌کردن مخلوط زرده تخم‌مرغ، جعفری خشک و تازه، نمک و ادویه به ماهی قبل از سرخ کردن است. با این روش‌های ساده و آسان شما می‌توانید علاوه بر از‌بین‌بردن بوی ماهی، طعم دلپذیری نیز به آن ببخشید.

سرخ کردن ماهی با یک سس ویژه

مواد ماهی
ماهی حاوی پروتئین با کیفیت بالا، ید، ویتامین‌های مختلف و مواد معدنی

ماهی: 250 گرم

مواد لازم برای سس

  • سیر: سه عدد
  • سس خردل: یک قاشق چای‌خوری
  • عسل: یک قاشق چای‌خوری
  • نمک: به مقدار لازم
  • فلفل سیاه تازه: یک قاشق چای‌خوری
  • لیمو ترش: یک عدد
  • روغن زیتون: به مقدار لازم

طرز تهیه سس ویژه ماهی

ماهی و سبزیجات
سرو ماهی در کنار سیب‌زمینی و سبزیجات

در ابتدا ماهی‌ها را مرینیت (مزه‌دار‌کردن ماهی‌ها قبل از پختن) می‌کنیم تا وقتی ما مشغول انجام بقیۀ کارها هستیم، ماهی‌ها هم طعم دلپذیری به خود بگیرند. برای این کار سه حبه سیر را رنده یا له می‌کنیم. دو قاشق غذاخوری روغن زیتون به آن اضافه می‌کنیم. در ادامه لیمو را نصف کرده و آب آن را داخل ظرف بریزید. شاید یکی از دلایل خوشمزه‌شدن این سس، استفاده از سس خردل خاص است. یک قاشق چای‌خوری از این سس (به ویدئو مراجعه کنید) را به مخلوط اضافه می‌کنیم. یک قاشق چای‌خوری فلفل سیاه تازه و یک قاشق چای‌خوری عسل را اضافه می‌کنیم. ترکیب به‌دست‌آمده را خوب هم بزنید تا مواد باهم مخلوط شده و طعم همدیگر را بگیرند. بعد از هم‌زدن، سس را به تمام قسمت‌های ماهی آغشته کنید. اجازه دهید مدتی در این محلول بماند، تا قبل از سرخ کردن ماهی طعم سس را بگیرد.

سرخ کردن سیب زمینی‌ها

مواد لازم

  • سیب زمینی: دو عدد متوسط
  • پودر کربنات خوراکی: یک قاشق چایخوری
  • آب: سه لیوان
طرز تهیه

برای زیبایی و خوشمزه‌تر‌شدن غذا، در کنار ماهی می‌توانیم از سیب‌زمینی‌های سرخ‌کرده استفاده کنیم. سیب‌زمینی‌ها را به‌صورت حلقوی برش داده و داخل آبی که کربنات آن به‌خوبی حل شده بچینید. روی حرارت قرار دهید تا سیب‌زمینی‌ها پخته شوند. حالا سیب‌زمینی‌های آبپز‌شده را با روغن زیتون سرخ کنید.

 

مواد لازم برای خوراک سالاد

  • کلم‌پیچ: 200 گرم
  • آب: نصف لیوان
  • روغن زیتون: دو قاشق غذاخوری
  • هویج: دو عدد متوسط
  • سیر: به مقدار دلخواه
  • فلفل سیاه: به اندازۀ دلخواه
  • نمک: به اندازۀ دلخواه

تهیه خوراک سبزیجات خوشمزه

قبل از اینکه نوبت سرخ‌کردن ماهی‌ها برسد، باید خوراک سالاد را آماده کنیم. روغن زیتون را داخل تابه ریخته و حبه‌های سیر را به آن اضافه می‌کنیم. سپس هویج‌ها را به‌شکلی که در ویدیو می‌بینید، خرد کرده و داخل ظرف ریخته و حرارت می‌دهیم. روی مواد در حال پخت به مقدار لازم نمک و فلفل سیاه می‌ریزیم. حالا نوبت کلم‌های خرد‌شده است. کلم‌ها را نیز اضافه کرده و به اندازۀ نصف لیوان آب داخل ظرف می‌ریزیم. در تابه را گذاشته و اجازه دهید تا مواد خوب بپزند. اجازه دهید تا آب کاملاً بخار شود. خوراک سبزیجات هم حاضر شد.

 

سرخ کردن ماهی‌ها

ماهی تنوری
ماهی سرخ‌کرده یکی از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار

حالا وقت سرخ کردن ماهی رسیده است. با روغن خیلی کم شروع به سرخ کردن ماهی می‌کنیم. هر دو طرف ماهی را به خوبی سرخ کنید. حالا که سرخ کردن ماهی تمام شد، مواد حاضر شده را داخل یک ظرف به سلیقه‌ی خودتان بچینید. سیب‌زمینی‌ها، سبزیجات و ماهی در کنار هم یک غذای دلچسب می‌شود. غذا آماده است. نوش جان.

نظر شما در مورد ماهی چیست؟ کدام نوع ماهی خوشمزه‌تر است و شما بیشتر دوست دارید؟ آیا شما هم جزو افرادی هستید که به خاطر بوی بد ماهی از آن فراری هستید؟ یا راههایی را برای نجات از این بوی بد را یافته‌اید؟

 

این مقاله را در شبکه‌های اجتماعی بازنشر دهید
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان