غذاهای داخل ظروف بدون در و یا لکه‌های باقیمانده از مواد غذایی مختلف روی سطوح، می‌توانند باعث ایجاد بوی ناخوشایندی در یخچال شوند. به طوری که وقتی برای خوردن یک عصرانه در یخچال را باز می‌کنید، اشتهایتان کور می‌شود. بنابراین در این مطلب روش پیشگیری و از بین بردن این مشکل را بخوانید.

  1. غذا را خوب بپیچید

بیشتر بوها در یخچال از غذاهای فاسد شده یا غذاهایی که بوی قوی دارند (مثل پیاز، سیر و یا پنیر) متصاعد می‌شوند و در یخچال می‌پیچند. بنابراین بهتر است که مواد غذایی را در ظروف پلاستیکی دردار قرار دهید ( یا در چند لایه کیسه پلاستیکی بپیچید). اگر از ظرفی استفاده می‌کنید که در ندارد، بر روی آن فویل آلومینیومی بکشید.

یخچال

  1. تمیز کردن یخچال را به لیست نظافت هفتگی خود اضافه کنید

پیشنهاد می‌شود که یخچال را به طور مرتب تمیز کنید. به دنبال لکه‌ها، آبمیوه ریخته شده و غذاهای فاسد بگردید. با استفاده از مخلوط جوش شیرین، صابون مایع و آب، لکه‌ها را پاک کنید. از آمونیاک یا سفیدکننده استفاده نکنید، زیرا ممکن است باعث ایجاد ترک در سطوح یخچال شوند.

نظافت یخچال

در مطلب «چگونه یخچالی مثل آینه داشته باشید؟» روش قدم به قدم نظافت یخچال را بیاموزید.

  1. پیشگیری کنید، اما در موقع نیاز عمل کنید

قرار دادن مقداری جوش شیرین در جعبه‌ای داخل یخچال به جذب بوها کمک می‌کند، اما همه آنها را نمی‌گیرد. اگر با یک بوی بسیار بد و اذیت کننده مواجه شدید، یخچال را خالی کنید، آن را از برق بکشید و در آن را برای 24 ساعت باز بگذارید تا تهویه صورت بگیرد.

نظافت یخچال