الان که هوا کمی خنک شده است وقت این رسیده که باغچه خود را برای ادامه فصل آماده کنید. در این مطلب تمام کارهایی که لازم است انجام دهید تا در فصل بهار، باغچه‌ای سبز، پر از گل و شکوفه و حیاطی زیبا داشته باشید، را گردآوری کرده‌ایم.

برگ‌های خشک را جمع کنید.

برگ‌های خشک جمع شده روی زمین، چمن‌ها را از بین می‌برند. همچنین برگ‌ها باکتری‌های متفاوتی دارند که وقتی روی سطوح کودپاشی شده ریخته می‌شوند، مواد شیمیایی آن را تغییر می‌دهند. وسیله نشان داده شده در تصویر ابزار جدیدی است که این کار را آسان می‌کند.

حیاط

آبروها را تمیز کنید.

در صورت داشتن سقف شیب‌دار، زباله‌های جمع شده در آبروهای آن را تمیز کنید تا مشکلاتی مانند پوسیدگی چوب اطراف سقف به وجود نیاید.

باغچه

استخر، حوض و برکه‌های مصنوعی را تمیز کنید.

برگ‌هایی که داخل استخر و فواره‌ها می‌افتند، راه عبور آب را می‌بندند و به این خاطر آب کثیف و پر از جلبک می‌شود. تا وقتی که برگ‌ها هنوز از درختان می‌ریزند باید آنها را جمع کنید و سپس استخر یا برکه را کامل تمیز کرده تا برای زمستان آماده باشند.

باغچه

پیاز گیاهان جدید را بکارید.

شما باید پیاز گیاهانی که در فصل بهار گلدهی دارند را در ماه مهر و اوایل آبان که هنوز هوا زیاد سرد نشده و آنها می‌توانند رطوبت کافی را از باران دریافت کنند، بکارید.

باغچه

سبزیجات بکارید.

اگر می‌خواهید وقتی فصل زمستان فرا می‌رسد، شما هویج، بروکلی، پیاز، نخود فرنگی و اسفناج داشته باشید، آنها را الان بکارید.

باغچه

مسیر سواره‌رو را بررسی کنید.

یخ دشمن اصلی مسیرهای سواره است. ترک‌های این مسیرها را پیدا کرده و پر کنید تا بعداً به مشکلات بزرگ‌تر (و هزینه‌برتر) تبدیل نشوند. پس سطح بتنی مسیر را خوب شسته و بررسی کنید.

باغچه

مسیر را نورانی کنید.

از آنجایی که فصل پاییز و زمستان با روزهای کوتاه‌تر و شب‌های طولانی‌تر در راه هستند، باید حیاط خود را نورپردازی کنید. حیاط خود را با ایده‌هایی خلاقانه برای نورپردازی فضای باز بیارایید.

 مخصوصاً نورپردازی مسیر برای حفظ امنیت خود و مهمان‌تان اهمیت دارد.

حیاط

خاک را آزمایش کنید.

اگر تا به حال خاک باغچه را تست نکرده‌اید، این فصل بهترین زمان برای این کار است. با آزمایش خاک در فصل پاییز، زمان کافی برای اصلاح کمبود مواد مغذی و مشکلات PH را خواهید داشت.

باغچه