این روزها که هوا کمی خنک شده است وقت این رسیده که باغچه خود را برای ادامه فصل آماده کنید. در این مطلب تمام کارهایی که لازم است انجام دهید تا در فصل بهار، باغچه‌ای سبز، پر از گل و شکوفه و حیاطی زیبا داشته باشید، را گردآوری کرده‌ایم.

سبزه‌زار را هوادهی کنید.

اگر می‌خواهید باغچه‌ای سرسبز و سلامت داشته باشید، باید با یکی از وسایلی که در تصویر مشاهده می‌کنید سوراخ‌هایی را در خاک ایجاد کنید تا آب و کود به عمق خاک نفوذ کنند.

باغچه

بذر چمن بکارید.

بعد از هوادهی خاک، مقدار زیادی بذر چمن روی آن بپاشید. فصل پاییز بهترین موقع سال برای این کار است، زیرا هوا به اندازه کافی برای جوانه زدن بذر و آماده شدن آن برای فصل بعد خنک است.

باغچه

گیاهان مرده یک‌ساله را دور بریزید.

هیچ چیز به اندازه گیاهان خشک و مرده در منظره زمستانی ناخوشایند نیست. اگر این کار را قبل از پایان فصل پاییز انجام دهید، برای فصل زمستان باغچه‌ای زیباتر خواهید داشت.

باغچه

گیاهان را هرس کنید.

بعد از زدودن گیاهان مرده یک‌ساله، حالا باید ساقه‌های پژمرده گیاهان چندساله را هرس کنید. این کار باعث می‌شود که باغچه مرتب و زیبا به نظر برسد.

باغچه

لانه پرنده‌ها را پر از دانه کنید.

همان‌طور که هوا سردتر می‌شود، برای پرندگان پیدا کردن غذا سخت خواهد شد. به این حیوانات دوست‌داشتنی فکر کنید و یک محفظه حاوی دانه‌های خوراکی برای آنها درست و در حیاط آویزان کنید. اگر به دنبال چند ایده برای ساخت این لانه‌ها هستید، اینجا کلیک کنید.

حیاط

نرده‌ها را بررسی کنید.

اگر در باغچه یا باغ خود نرده دارید، آنها را قبل از شروع فصل سرد وارسی کرده و شکستگی‌ها را درست کنید و حتی در صورت امکان یک لایه رنگ جدید به آن بزنید.

باغچه

مبلمان فضای باز   را تمیز و جمع کنید.

اگر مبلمان را زیر باران‌های پاییزی و شرایط سخت فصل زمستان رها کنید، خراب و فرسوده می‌شوند و تعمیر آنها کار آسانی نخواهد بود. اگر می‌خواهید چند نمونه مبلمان شیک و زیبا برای فضای باز خانه ببینید، اینجا کلیک کنید. 

باغچه