اگر فضای کافی برای قرار دادن وسایل در خانه وجود داشته باشد، زندگی ساده‌تر می‌شود و آپارتمان شما بزرگ‌تر و مرتب‌تر به نظر می‌رسد. با توجه به چند نکته ساده که در این مطلب ارائه شده است، شما هم می‌توانید فضای کافی برای ذخیره کردن وسایل را در خانه خود پیدا کنید.

  1. همیشه عمودی کار کنید

همیشه سعی بر استفاده از فضای عمودی اتاق داشته باشید. حتی در اتاق‌های تنگ مثل راهرو یا حمام، قفسه‌ها را می‌توان اطراف چهارچوب در کار کرد تا فضای عبوری را کور نکنند. فقط کافی است همیشه یک چهارپایه تاشو در دسترس داشته باشید. علاوه براین سقف را هم در نظر بگیرید. مثلاً رول‌های کاغذ کادو، دستمال و ... را می‌توانید بین دو قلاب به سقف کمد یا کابینت آویزان کنید. 

دکوراسیون خانه کوچک

دکوراسیون خانه کوچک

  1. از پتانسیل اتاق خواب استفاده کنید

شما هر شب بر روی تخت خواب می‌خوابید، اما آیا به این فکر کرده‌اید که می‌توان از تخت به عنوان انباری استفاده کرد؟ همیشه در زیر تشک فضای خالی برای قرار دادن وسایل وجود دارد. از کیسه‌های کم حجم کننده (Vacuum bags) برای کم کردن حجم ملافه‌ها و حوله‌ها استفاده کرده و آنها را در زیر تشک قرار دهید. برای دسترسی آسان‌تر، از تخت‌های کشودار استفاده کنید. علاوه بر این فضای بین تخته بالاسری و دیوار را فراموش نکنید. این فضا برای داشتن یک کمد باریک یا قفسه بسیار مناسب است.

دکوراسیون خانه کوچک

  1. فضاهای غیرمعمول را به کار بگیرید

در آشپزخانه می‌توان از فضای خالی زیر کابینت‌ها استفاده کرد، حتی می‌توان در آن قسمت کشوهایی را جاسازی نمود و برای قرار دادن دیس‌های بزرگ، پارچه‌های مخصوص نظافت و زیربشقابی‌ها استفاده کرد. برای دیدن ایده‌های بیشتر درباره مرتب کردن وسایل در آشپزخانه، مطلب «سال نو، آشپزخانه نو» را بخوانید.

دکوراسیون خانه کوچک

 فضای زیر پله برای ذخیره کردن وسایل و ایجاد یک نشیمن دنج و کوچک بسیار کاربردی است. برای دیدن ایده‌های بیشتر در این باره، مطلب «ایده‌های خلاقانه در استفاده از فضای زیر پله» را بخوانید.

دکوراسیون خانه کوچک

  1. فضای حمام را هدر ندهید

به فضای هدر رفته زیر روشویی فکر کنید که می‌توان از آن برای قرار دادن شوینده‌ها، شامپوها و رول‌های دستمال توالت استفاده کرد. فقط کافی است در زیر روشویی یک کابینت کار بگذارید تا فضای کافی برای قرار دادن همه وسایل را داشته باشید. برای دیدن ایده‌های بیشتر درباره استفاده بهینه از فضای حمام مطلب «ایده‌های ناب برای مرتب کردن حمام» را بخوانید.

دکوراسیون خانه کوچک

  1. از معجزه آهن‌رباها استفاده کنید

باور نخواهید کرد که یک جعبه آهن‌ربا چقدر می‌تواند در استفاده بهینه از فضای خانه به شما کمک کند. یک ردیف آهن‌ربا را داخل کشوی حمام وصل کرده و گیره‌های مو را به آن بچسبانید. به پشت جعبه لوازم آرایش‌تان آهن‌ربا بچسبانید و آنها را روی یک قاب آهنی مرتب نمایید.

دکوراسیون خانه کوچک

حتی می‌توانید وسایل فلزی آشپزخانه را با آهن‌ربا مرتب کنید.

دکوراسیون خانه کوچک