پژو ۳۰۰۸ مدل ۲۰۱۶ روی پلتفرم ماژولار و مقیاسپذیر EMP2 بنا شده که به گفته پژو تا ۱۰۰ کیلوگرم از سلف آن سبکتر میباشد. طول خودرو ۴۴۵۰ میلیمتر بوده و فاصله بین دو محور نیز با ۸۰۰ میلیمتر افزایش، باعث بهبود فضای سرنشینان شده است.
بعد از ورشکستگی های متوالی، پژو در سال های اخیر به لطف کمک های دولتی سرپا ایستاده است و درحالیکه رقیب هموطن (رنو) به لطف همکاری با نیسان ژاپن هر روز قوی تر می شود، گروه پژو-سیتروئن در حال بازطراحی خودروهای خود است تا سودآوری دهه ۹۰ میلادی را تکرار کند.
مسلما ایران برای خودورسازی فرانسه همچون گذشته اهمیت خاصی دارد و بازار هدف پژو خواهد بود. در حال حاضر از هر ۱۰خودروی تولیدی در جهان، یکی شاسی بلند است، هماهنگ با علاقه جهانی، مردم کشورمان نیز هر روز توجه بیشتری به خودروهای کلاس شاسی بلند SUV) و کراس اوور( نشان می دهند و پژو برای عقب نماندن از این قافله در روزهای اخیر مدل ۳۰۰۸ توسط این برند رونمایی گردید که به احتمال فراوان برنامه فروش آن در ایران نهایی خواهد شد. شاید مهم ترین ویژگی مثبت در تولیدات سال های اخیر پژو استفاده از پیشرانه های بسیار کم مصرف و با راندمان بالاست.
برای ۳۰۰۸ موتور های بنزینی ۱٫۲ لیتری و ۱٫۶ لیتری انتخاب شده اند که به ترتیب ۱۳۰ و ۱۶۵ اسب بخار قدرت دارند. چند پیشرانه دیزل به قدرت های ۱۰۰، ۱۲۰، ۱۵۰ و ۱۸۰ اسب بخار هم برای ۳۰۰۸۸ در نظر گرفته شده که بعید است وارد ایران شود. هرچند هنوز تست میدانی از این خودرو گرفته نشده است اما برای موتور بنزینی ۱٫۲ لیتری شتاب صفرتاصد کیلومتر ۱۲ ثانیه و برای پیشرانه ۱٫۶ لیتری ۱۶۵ اسب بخار، شتاب ۹٫۵ ثانیه عنوان شده است.
مصرف سوخت پژو ۳۰۰۸ با پیشرانه ۱٫۲ لیتری در اتوبان ۵ لیتر در صد کیلومتر اعلام شده که قابل توجه است اما پژو وعده داده نمونه هایبرید این خودرو یا موتور ۱٫۲ لیتری به زودی معرفی شود و مصرف سوخت آن تا ۲ لیتر در صد کیلومتر کاهش یابد. همچون گذشته نقطه ضعف محصولات پژو قیمت تمام شده آنهاست و ۳۰۰۸ با موتور ۱٫۲ لیتری و بهای ۲۵ هزار دلار چندان جذاب به نظر نمی رسد اما طراحی داخلی عالی همراه با آپشن های مدرن و مجهز به جدیدترین فن آوری ها می تواند برای ۳۰۰۸ نقات قوت مهمی در بازار باشد.
پیش بینی می شود این خودرو در ایران باقیمتی در حدود ۱۸۰ میلیون تومن در سال ۱۳۹۶ عرضه شود. در مقایسه با نسل اول پژو ۳۰۰۸ که در سال ۲۰۰۸ معرفی شده بود، طراحی نسل دوم باشکوهتر و البته خشنتر شده است. کاپوت برآمده و کشیدهتر شده و دیگر آن فرم ون گونه در ا دیده نمیشود. جلوپنجره بزرگ روی سپر هم جای خود را به جلوپنجرهای مشبک با نشان شیر در وسطان و با حاشیه کرومی داده و هواکشهای روی سپر نیز مجزا شدهاند. بعلاوه چراغهای خودرو هم از نوع دندانهای و با نوار لامپهای روزتاب از نوع LED میباشند. خط شانه کناری بالاتر، ستونهای سقف تیره رنگ، چرخهای آلیاژی بزرگتر، حفاظهای جانبی و اسپویلر سقفی عقب و چراغهای عقب پنجه مانند از دیگر نکات طراحی نسخه جدید ۳۰۰۸ میباشند.