از کجا باید شروع کنم اگر می‌خواهم وزن کم کنم؟ شاید این سوال را در حدود صد بار  در طول چند سال از تجربه در کار رژیم درمانی و ورزش شنیده باشم. اگرچه که نقشه کاهش وزن برای هر فرد تا فرد دیگر متفاوت است اما قدمهای خاصی‌ وجود دارد که برای همه مشترک است. پس اگر نمی‌دانید از کجا شروع کنید نگران نباشید، شما تنها نیستید. در این مطلب تمام سعی‌ من بر این بوده است که به اصلی‌‌ترین سوالات شما در این مورد پاسخ داده شود، تا شما نیاز نداشته بشد که دنبال جواب در جای دیگر باشید.

1. تصمیم گیری

اولین و گام بسیار مهم تصمیم گیری است. شما باید به صورت جدی تصمیم بگیرید که از شرایط حال حاضر خود خسته هستید و زمان تغییر فرا رسیده است. به یاد داشته باشید که هیچ کس غیر شما و به جای شما قادر به انجام تغییر نیست، پس جدیت و تصمیم باید از جانب شما باشد نه شخص دیگر. در طول تجربه حرفه‌ای‌ بسیاری افراد به من مراجعه کردند اما مشخص بود که خیلی‌ از آنها هنوز تصمیم جدی ندارند و متمرکز نگاه داشتن آنها بسیار مشکل بود چرا که شوق اولیه را زود از دست می‌دادند.

2. قدم زدن را به عادت برای خود تبدیل کنید

قدم زدن فواید بسیار زیادی دارد، و در همه حال و هر زمانی‌ قابل انجام است. قدم زدن یک فعالیت کم استرس و کم فشار ورزشی است و به چربی‌ سوزی کمک زیادی می‌کند. تنها کاری که  باید انجام دهید این است که بند کفش خود را سفت ببندید و تمرین را آغاز کنید. یک لیست موزیک یا برنامه رادیویی مورد علاقه انتخاب کنید و در هنگام انجام این فعالیت به آن گوش دهید.

3. دید کلی‌ کامل داشته باشید

هدف اصلی‌ خود را به صورت عکس یا نوشته در اتاق یا محل کارخود جایی که هر روز آن را می‌بینید قرار دهید تا به شما یادآوری کند که چرا و به چه هدفی‌ باید تلاش کنید. این کار باعث می‌شود که شما باور کنید به هدف خود خواهید رسید، به هر قیمتی.

4. نوشیدنی ورزشی و سایر نوشیدنی دارای کالری ننوشید

فقط آب بنوشید. سعی‌ کنید به میزان کافی‌ در حدود حد اقل یک لیتر آب در روز بنوشید. هیچ نوشیدنی دیگری چه رژیمی‌  یا غیر رژیمی توصیه نمی‌شود. چرا که قند و طعم دهنده مصنوعی مسیر مشابهی را فعال می‌کنند درست مثل زمانی‌ که ما شیرینی‌ مصرف می‌کنیم.