اگر لباس‌ها یا کفش‌های محبوب‌تان کهنه شده‌اند یا با یک سهل‌انگاری صدمه دیده‌اند، راه حل تعمیر آنها را در این مطلب بخوانید:

  1. اگر یک پلیور پشمی دارید که در حال پرز پرز شدن است، قبل از هر بار پوشیدن آن را داخل یک کیسه پلاستیکی گذاشته و یک شب تا صبح داخل فریزر قرار دهید. 

    تعمیر

  2. شلوار جین‌تان را داخل یک کیسه پلاستیکی گذاشته و یک شب تا صبح داخل فریزر قرار دهید، تا بوی بد آن از بین برود. فریزر بیشتر باکتری‌هایی را که باعث بوی بد می‌شوند، از بین می‌برد و دیگر نباید نگران رنگ و رو رفتگی شلوارتان بعد از شستشوهای مکرر باشید. 

    تعمیر

  3. لکه‌های ناخوشایند زیر بغل لباس‌ها را با آب لیمو و جوش شیرین از بین ببرید. ابتدا لکه‌ها را با محلول آب لیمو و آب بمالید. برای لکه‌های سرسخت‌تر، آنها را با خمیری از جوش شیرین و آب بمالید، بگذارید چند دقیقه بماند و سپس آن را قبل از انداختن در ماشین لباس‌شویی آب بکشید. 

    تعمیر

  4. لکه‌های ناشی از کرم‌های آرایشی را با مقداری فوم اصلاح از بین ببرید. اگر موقع پوشیدن یا در آوردن لباس‌تان، یقه آن به صورتتان کشیده و لکه‌دار شد، قبل از شستشو، مقداری فوم اصلاح را روی آن بزنید تا لکه را از بین ببرد. 

    تعمیر

  5. از اسپری مو برای از بین بردن لکه ناشی از رژ لب استفاده کنید. اسپری را به مقدار کافی بر روی پارچه بزنید، بگذارید برای چند دقیقه بماند. سپس با یک دستمال حوله‌ای روی لکه ضربه بزنید تا آن را به خود جذب کند. سپس لباس را داخل ماشین لباسشویی بیندازید. 

    تعمیر

  6. کمی لاک بی رنگ را بر روی دکمه‌ای که شل شده است بزنید تا به طور موقت از افتادن آن جلوگیری شود. 

    تعمیر

  7. از مایع ظرفشویی برای پاک کردن لکه‌های چربی از روی پارچه‌های ظریف استفاده کنید. 

    تعمیر

  8. لکه‌های سرسخت را با یک سوهان ناخن از کفش‌های جیر جدا کنید. 

    تعمیر

  9. لکه‌های آب، برف و نمک را از روی کفش چرم خود با یک مسواک نرم و کمی سرکه سفید پاک کنید. 

    تعمیر

  10. خراشیدگی روی کفش چرم براق خود را با یک گوش پاک کن و وازلین از بین ببرید. 

    تعمیر

  11.  اگر واکس کفش ندارید، با یک حوله و کمی کرم مرطوب کننده، کفش خود را رفو کنید. 

    تعمیر

  12. کفش‌تان را با کمی شیشه شو دوباره برق بیندازید. 

    تعمیر