به عنوان تنها معمار زندگی خودتان، باید بهترین وسیله در اختیار خود را به کار ببرید: صدای درونتان.  صدایی که به شما کمک می‌کند برنامه بریزید و صداهای منفی باف دنیای بیرون را در خود غرق می‌کند. صدایی که اعتماد به نفس شما را افزایش می‌دهد و در تشخیص و یادگیری از مشکلات برای شما مفید است.

با خودتان صادق باشید. آیا صدای شما، عضوی از آن صداهای منفی باف شده است؟ اگر پاسختان مثبت است، باید طرز تفکرتان را با گفتن این 3 جمله تغییر دهید:

 1-همین الان انجامش بده!

پشت گوش انداختن کارها، روی قدرت تصمیم گیری شما تاثیر سوء می‌گذارد. بهانه پشت بهانه می‌آورید و در نهایت، به رویایتان نمی‌رسید. اگر دائما به خود می‌گویید که هیچ کار انجام ندادن اشکالی ندارد، به موفقیت نخواهید رسید. در عوض، به صدای درونتان اجازه دهید به شما از صبح تا شب انگیزه دهد و قاطعانه به رسیدن به رویایتان فکر کنید.

بخاطر داشته باشید، تفاوت بین "می‌توانستم انجام دهم" و "انجام دادم"، برنامه ریزی و عمل کردن است. پس بهترین مربی خودتان شوید. از هیچ کسی جواب "نه" را نپذیرید، به خصوص از خودتان.

 2-من لیاقتش را دارم!

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که با چیزی کمتر از موفقیتی که در مورد آن رویاپردازی کرده‌اید راضی می‌شوند، باید از منطقه راحتی خود فرار کنید. مهم نیست رویایتان چه چیزی باشد. چه تغییر شغلی که همیشه می‌خواستید باشد، چه تمام کردن تحصیلاتتان، به خودتان یادآوری کنید که لیاقت یک آینده روشن را دارید. در رسیدن به خوشبختی، هیچ چیزی برای خودتان کم نگذارید.

 3-می‌دانم می‌توانم!

ترس از شکست، یکی از بزرگ‌ترین موانع رسیدن به موفقیت است و با تقویت صدای درونتان می‌توانید از پس آن بربیایید.

همه ما از چیزی می‌ترسیم، ولی اگر تمامی تصمیماتمان را بر اساس ترس بگیریم، هیچ وقت اوج توانایی‌هایمان را کشف نخواهیم کرد و درس‌های ارزشمندی که فقط از طریق آزمون و خطا می‌توان گرفت را هیچ وقت نمی‌گیریم. صدای درونتان باید قوی‌تر و قاطع‌تر از ترستان باشد. شکست دادن ترس‌هایتان کار یک شبه نیست و شاید نیازمند روانکاوی باشید، ولی آزادی ناشی از آن کاملا ارزشش را دارد.

بعضی اوقات، مسیر رسیدن به موفقیت سخت و طاقت‌فرسا می‌شود. در این روزها، باید بتوانید روی توانایی صدای درونتان تکیه کنید تا شما را به جلو ببرد و در عوض تسلیم شدن، به راهتان ادامه دهید. تنها وقتی دیگر شانسی برای رسیدن به موفقیت نخواهید داشت که هیچ ریسکی نکنید.

از امروز، به صدای درونتان گوش کنید. چه می‌گوید؟ آیا خودتان معتقدید که می‌توانید به موفقیت برسید؟ وقتی به موفقیت رسیدید، به تفکر مثبت ادامه دهید. مغرور نشوید و باز هم به تلاش ادامه دهید.