مهم‌ترین ویژگی هر عطر، ماندگاری بالا و خوش رایحه بودن آن محسوب می‌شود. رایحه عطر باتوجه به سلیقه، سن و سال و فصل سال انتخاب می‌شود؛ اما ماندگاری بالا ویژگی مشترکی است که همه به دنبال آن هستند. استفاده از عطر، مانند هر وسیله آرایشی و بهداشتی دیگر نیازمند دانستن نکاتی است و با رعایت این نکات ساده و کاربردی می‌توانید ماندگاری عطر خود را افزایش دهید. در این مطلب به شما می‌گوییم با چه ترفندهایی می‌توانید ماندگاری عطر خود را افزایش دهید.

  • در حفظ و نگه‎داری عطر کوشا باشید

اولین گام برای حفظ کیفیت عطر؛ نگه‌داری اصولی از آن است. عطر را در جای خشک و خنک قرار دهید و از قرار دادن عطر در حمام یا معرض نور مسقیم خورشید خودداری کنید؛ گرما و رطوبت قاتل کیفیت عطر شما هستند. 

  • نقاط مهم برای عطر زدن را بشناسید

آرنج، مچ دست، گردن، بالای شکم، پشت زانو و پشت آرنج از بهترین محل‌ها برای اسپری کردن عطر محسوب می‌شوند؛ زیرا این نقاط گرمای بیشتری دارند. گرما و نبض، از مهم‌ترین عوامل حفظ و پخش شدن رایحه عطر به شمار می‌آیند.

مصرف عطر

  • به لباس عطر نزنید

توجه داشته باشید عطر را مستقیما روی پوست اسپری کنید، نه لباس! این کار علاوه بر این که از لک شدن لباس پیشگیری می‌کند؛ موجب می‌شود ماندگاری و رایحه خوش عطر شما بیشتر شود.

  • رطوبت و چربی، عوامل مهم در ماندگاری عطر

پوست مرطوب ماندگاری عطر را افزایش می‌دهد؛ بنابراین بعد از حمام و هنگامی که هنوز بدن شما رطوبت دارد عطر بزنید. همچنین می‌توانید قبل از مصرف عطر، در محل اسپری کردن عطر، وازلین بزنید تا ماندگاری آن بیش‌تر شود.

  • موهایتان را خوشبو کنید

برای خوشبو کردن موهایتان کمی عطر روی شانه اسپری کنید و موهایتان را شانه کنید تا رایحه‌ای خوشبو و منحصر به فرد داشته باشید.

عطر زنانه دیور

  • لوسیون بدون بو مصرف کنید

اگر از لوسیون یا کرم مرطوب کننده استفاده می‌کنید بهتر است بدون بو باشد تا رایحه آن با عطر شما تداخل پیدا نکند.

  • راهکاری برای ملایم کردن عطر

اگر عطری که مصرف می‌کنید تند است و از استفاده آن سردرد می‌گیرید ما به شما پیشنهاد می‌دهید مقداری از عطر را در هوا اسپری کنید و از آن رد شوید تا رایحه آن ملایم شود.