تصمیم‌گیری برای داشتن یک مدل موی زیبا در شب عروسی شما به تکمیل شدن زیبایی‌تان می‌افزاید. انتخاب مدل موی زیبا و متناسب با چهره انتخابی سخت و مهم است. اغلب عروس‌ خانم‌ها آرایش موهای خود را به آرایشگر حرفه‌ای عروس می‌سپارند تا از زیبایی هرچه بیشتر موهایشان اطمینان حاصل نمایند. در این مطلب به نکات مهم در انتخاب مدل موی عروس می‌پردازیم.

1. انتخاب مدل مو برای روز عروسی خیلی سخت است. هرکس یک مدل به شما پیشنهاد می‌کند و خودتان هم مدام نظرتان عوض می‌شود. بهتر است مدلی را انتخاب کنید که هم به شما بیاید، هم طبق مد روز باشد، هم آرایشگرتان از پس انجامش بربیاید و از همه مهم‌تر، با آن مدل مو راحت باشید.

2. به هر مدلی که می‌بینید دل نبندید. شاید فرم صورت، بدن و لباس شما با مدلی که در عکس می‌بینید، فرق داشته باشد. با خودتان صادق باشید، بررسی کنید که این مدل به شما می‌آید یا نه.

3. به میزان تحرک و آب و هوا هم باید توجه کنید. اگر می‌دانید گرمتان می‌شود، مدلی انتخاب نکنید که کلافه شوید.

4. خلاقیت داشته باشید. فقط به مدل‌های رایج که هر عروسی ممکن است آن را انتخاب کند، اکتفا نکنید. با آرایشگرتان مشورت کنید. با کمی تغییر در یک مدل یا تلفیق دو مدل با هم می‌توانید مدل موی خاص خودتان را داشته باشید.

5.  اگر لباستان طرح شلوغی دارد مدل موی ساده‌تری انتخاب کنید.

6. اگر قرار است روی موهایتان را بپوشانید از شینیون‌های جمع شده استفاده کنید. موهایتان را باز نگذارید چون با پوشاندن آن‌ها وز شده و حالتشان را از دست می‌دهند.

انتخاب مدل موی عوس

7. به فکر این نباشید که تغییر زیادی در موهایتان ایجاد کنید. مثلا رنگ موهایتان را تغییر ندهید. در کل برای جلب توجه، افراطی عمل نکنید. شما عروس هستید و ناخودآگاه در مرکز توجه همه قرار خواهید گرفت.

8. اگر تاج یا تور دارید، مدل تاج و تورتان باید با جواهرات و لباستان هماهنگی داشته باشد.

9. هر تغییری که می‌خواهید در مو بدهید مثل کوتاهی، رنگ، مش، دکلره و اکستنشن، باید از قبل به فکر باشید. کوتاهی و رنگ را حداقل دو هفته قبل و اکستنشن و دکلره را باید حداقل یک ماه قبل انجام دهید.

10. از چند هفته قبل به طور منظم از حالت دهنده‌ها و ویتامینه‌های مو استفاده و آن‌ها را آماده کنید.

11. موهایتان را روز قبل از عروسی بشویید، نه صبح روز عروسی، موهای تازه شسته شده به خوبی حالت نمی‌گیرند و تارهای کوتاه‌تر در هوا معلق می‌شوند.

12. چند سنجاق و گیره از آرایشگرتان بگیرید و در کیفی که روز عروسی به همراه دارید، بگذارید.