این روزها با میزان بالای آلودگی هوا و استفاده از مواد آرایشی شیمیایی، پوست صورت در معرض انواع و اقسام آلودگی و آسیب قرار می‌گیرد؛ ازاین‌رو شست‌وشو و حفظ بهداشت صورت اهمیت زیادی دارد و می‌تواند در بهبود ظاهر پوست و ازبین‌رفتن جوش‌ها و لک‌ها موثر باشد.
محصولات زیادی برای تمیز کردن صورت وجود دارند؛ اما یکی از موثرترین و سریع‌ترین آن‌ها برس پاکسازی است که در این مطلب به معرفی دستگاه‌های پاک کننده‌ی صورت می‌پردازیم.

برس‌های پاکسازی پوست، سَری‌های مختلفی دارد که هر کدام کاربر‌د‌های متفاوتی دارند، که از آن‌ها می‌توان برای پاکسازی، لایه‌برداری، استفاده‌ی روزانه، پوست‌های چرب و آسیب‌دیده و کف پا، آرنج و زانو استفاده کرد.

گفتنی است که بعضی از این دستگاه‌ها ضدآب است و می‌توان از آن به صورت خشک و مرطوب استفاده کرد. طراحی اکثر برس‌های پاکسازی به این صورت است که دو حالت سرعت دارد که حالت اول برای پوست‌های حساس و حالت دوم برای پوست‌های چرب استفاده می‌شود.
دقت کنید حداکثر دفعات مجاز استفاده از برس پاکسازی روزی یک بار به مدت یک دقیقه و برای برس لایه‌بردار هفته‌ای دو بار و به مدت یک دقیقه است.

یکی از قابلیت‌های برس پاکسازی ضدآب و قابل‌شست‌وشو بودن آن است. این قابلیت برای یک برس پاکسازی اهمیت زیادی دارد؛ چون نظافت چنین دستگاهی را نمی‌توان نادیده گرفت. با وجود این قابلیت کاربر می‌تواند دستگاه را به‌سادگی زیر آب بگیرد و آن را بشوید.
البته دقت کنید که دستگاه را داخل آب فرونکنید؛ چون میزان مقاومت آن دربرابر آب فقط در حد شست‌وشو و نظافت است. البته این دستگاه قابلیت استفاده به صورت خشک و مرطوب نیز دارد؛ به این معنی که می‌توانید زیر دوش هم از آن استفاده کنید.

پاک کننده های صورت

این دستگاه‌های پاکسازی دارای برس‌های مختلفی هستند که هرکدام کاربرد خود را دارند. برس پاک‌کننده از دور شباهتی به برس ندارد؛ اما از نزدیک و با لمس آن می‌توان دید که از چندهزار موی ریز و نازک درست شده است.
موهای برس پاکسازی بسیار نرم هستند و به‌صورت متراکم کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. این برس برای پوست‌های حساس هم قابل‌‌استفاده است. این موهای ریز با حرکت چرخشی برس، منافذ ریز پوست را از هرگونه چربی، آلودگی و سلول‌های مرده تمیز می‌کنند.
روی سطح برس، پستی‌‌بلندی‌هایی وجود دارد که تمیزکردن نقاط انحنادار صورت مانند اطراف بینی را راحت‌تر کرده است. موهای برس به‌راحتی کنده نمی‌شوند و کاملا در جای خود محکم هستند. پس از استفاده از برس پاکسازی، منافذ پوست باز و سطح پوست نرم‌تر می‌شود.

همچنین برای کسانی که قصد دارند به صورت روزانه از این دستگاه استفاده کنند، یک برس بسیار نرم در نظر گرفته شده است. نرم‌بودن این برس به این دلیل است که لایه‌برداری و پاکسازی بیش از حد پوست می‌تواند به آن آسیب وارد کند؛ از همین رو این برس بسیار نرم طراحی شده است تا حتی با استفاده‌ی روزانه هم به پوست صورت آسیبی وارد نشود. در ضمن برای کسانی که پوست‌های چرب و حساس دارند هم یک برس در نظر گرفته شده که برای این انواع پوست مناسب است و باعث جوش‌زدن آن‌ها نمی‌شود.

در پایان می‌توان گفت برس‌های پاکسازی با قابلیت‌هایی مثل استفاده به صورت خشک و مرطوب، شست‌وشو و تنظیم حالت سرعت و همچنین برس‌های کاربردی متفاوت، یک برس پاکسازی کارآمد و کامل است. همچنین طراحی ارگونومیک و ابعاد کوچک آن‌ها باعث شده که قابل‌حمل و استفاده از آن بسیار راحت باشد.

پاک کننده‌ های صورت