هر فرد به صورت معمول در حدود نیم تا یک کیلوگرم در سال چربی‌ اضافه پیدا می‌کند؛ خصوصا در افرادی که فعالیت بدنی ندارد.
اگرچه که این عدد به ظاهر کوچک به نظر می‌رسد اما می‌تواند در طولانی‌ مدت (مثلا در طول ده سال) در حدود 10 کیلوگرم اضافه وزن در فرد ایجاد شود که بازگشت آن به وزن نرمال سخت خواهد بود.
داشتن رژیم غذایی سالم و ورزش کردن به صورت مداوم می‌تواند از این اضافه وزن پیشگیری کند. پس مهم است اطلاعات کامل داشته باشیم که بسیاری از نکات کوچک در رژیم غذایی وجود دارد و عدم توجه به آن‌ها در طول زمان می‌تواند به صورت نامحسوس سبب افزایش وزن شود.
اما نکته مثبت این است که با شناسایی آن‌ها می‌توانید از افزایش وزن در طول زمان پیشگیری کنید.

  • تند تند غذا خوردن

در دنیای امروز که مردم مشغله کاری زیاد دارند؛ خوردن غذا با سرعت بالا بسیار رواج دارد. متاسفانه سریع غذا خوردن باعث می‌شود که وزن شما بالا رود. نتایج مطالعات نشان داده است که مردمی که سریع غذا می‌خورند معمولا وزن بیشتری دارند و چاق هستند.
علت این موضوع به این دلیل است که بدن شما باید به مغز شما فرمان دهد که شما سیر هستید، به همین علت افرادی که سریع غذا می‌خورند به راحتی در زمان کوتاه‌تر غذای بیشتر می‌خورند؛ قبل از این که بدن آن‌ها به مغز فرمان دهد که سیر هستید.
اگر شما سریع غذا می‌خورید سعی‌ کنید که این کار را با آهسته جویدن کنترل کنید و لقمه‌های کوچک‌تر میل کنید. شما می‌توانید با داشتن استراتژی سرعت غذا خوردن خود را کند کنید.

  •  به اندازه کافی‌ آب ننوشیدن

بسیار از افراد آب به اندازه کافی‌ نمی‌نوشند. ناکافی نوشیدن آب باعث می‌شود که احساس تشنگی کنید و بسیار جالب است که بدانید که حس تشنگی با حس گرسنگی در ارتباط است. در یک مطالعه محققین دریافتند که نوشیدن دو فنجان آب قبل از میل کردن صبحانه تا 22 درصد منجر به مصرف کمتر کالری در وعده غذایی می‌شود.

  • 3: روابط عمومی

داشتن روابط عمومی برای شاد نگاه داشتن زندگی‌ بسیار مهم است. اما این که در زندگی‌ اجتماعی نتوانید به راحتی نه بگوید معمولا سبب می‌شود که پرخوری کنید. فعال بودن در زندگی‌ اجتماعی معمولا منجر به این می‌شود که در ملاقات اجتماعی کالری مصرفی شما باخوردن تنقلات افزایش پیدا کند.
چاره این نیست که با دوستان خود ملاقات نکنید، بلکه باید از تنقلات سالم مثل سبزیجات مصرف کنید یا پاپ کورن. اگر قهو یا چای می‌نوشید حتما آن را بدون شیر و شکر میل کنید تا از افزایش کالری ناخواسته پرهیز کنید. همچنین نه گفتن به غذا و اسنک پرکالری آن هم زمانی که وقت غذا خوردن نیست و به شما تعارف می‌شود.