از آن‌جایی که در نیمه‌ی دوم سال قرار داریم و به شب یلدا نیز نزدیک هستیم، رنگ‌های روشن جای خودشان را به رنگ‌های تیره‌تر می‌دهند. همه‌ی خانم‌ها می‌خواهند که در این شب خاص با آرایش‌هایی ویژه و متناسب با رنگ‌های شب یلدا زیبا و جذاب به نظر برسند. در این میان استفاده از رژلب‌های تیره و قرمز رواج بسیاری دارد؛ اما پیش از آن‌که بخواهید دست به کار شوید، بایدها و نبایدهای استفاده از رژلب‌های تیره را رعایت کنید.

رنگ‌های شرابی یا آلبالویی انتخاب خوبی هستند.

واضح است که پیش از انتخاب رنگ مناسب با پوستتان، آن را امتحان می‎کنید، اما بسیاری از آرایشگران معتقدند که رنگ‌های آلبالویی و شرابی از جمله رنگ‌هایی هستند که به راحتی با رنگ پوست یا نوع آرایشتان هماهنگ می‌شوند.

رنگ‌های خیلی تیره را انتخاب نکنید.

درست است که می‌خواهید رنگ تیره را برای آرایش لب‌ها انتخاب کنید، اما اگر این رنگ خیلی تیره انتخاب شود، باعث خشن شدن چهره می‌شود. گویا از تئاتر بیرون آمده‌اید و گریم مخصوص نمایش را پاک نکرده‌اید. بهتر است رنگی را انتخاب نکنید که به حدی تیره باشد که به طیف رنگی مشکی نزدیک باشد.

رژلب تیره شب یلدا

صورتتان را ساده و ملایم آرایش کنید.

اگر می‌خواهید از رژلب تیره برای آرایشتان استفاده کنید برای این‌که لب‌هایتان در مرکز توجه باشند، آرایش سایر اجزای صورت مانند خط چشم و رژ گونه را، ملایم و ساده انتخاب کنید. از کشیدن خط چشم ضخیم و سایه چشم تیره در کنار رژلب تیره اجتناب کنید، درغیر این صورت تعادل در چهره‌تان رعایت نمی‌شود.

رنگی که شما را مسن‌تر نشان بدهد را انتخاب نکنید.

از رنگ‌های تیره طبیعی و کمی چرب به جای رنگ‌های مات استفاده کنید، این کار باعث می‌شود رژلب روی لبانتان ماندگاری بیشتری داشته باشد و از خشک شدن آن‌ها جلوگیری می‌کند. همچنین می‌توانید از برق لب برای براق کردن رژلبتان استفاده کنید، براق‌تر شدن لب، شما را جوان‌تر نشان می‌دهد.

از خط لب استفاده کنید تا آرایشتان تمیزتر به نظر برسد.

رژ لب تیره، زودتر سایر رنگ‌ها پخش می‌شود؛ اما اگر قبل از زدن رژلب، از خط لب استفاده کنید، با این کار از پخش شدن رژلب جلوگیری می‌شود. بهتر است از خط لب همرنگ رژلبتان استفاده کنید تا با کشیدن آن، رژلب را یکدست کرده و شکل زیباتری به لب‌ها می‌دهد.