به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه خدمات ارزنده قوه قضائیه در خصوص استفاده از خدمات نوین و ارایه خدمات الکترونیک امروزه شاهد راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در حوزههای قضایی شهرستانهای گچساران و کهگیلویه هستیم.
بهزاد صادقی معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان با اظهار اینکه این دفاتر با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و نظارت دادگستری استان به کار خودشان ادامه داده و انجام وظیفه مینمایند، در خصوص خدماتی که در این دفاتر ارایه میشود گفت:در حال حاضر در این دفاتر خدماتی شامل ثبت تمامی دادخواستهای دادگاههای حقوقی، اظهار نامه، ثبت نام سامانه ثنا و در آینده نزدیک ثبت انواع شکوائیه ها، واخواهی و دادخواستهای شوراهای حل اختلاف در این دفاتر انجام میگیرد.
صادقی در ادامه افزود: در همین راستا هدف اصلی از راه اندازی این دفاتر، افزایش تکریم ارباب رجوع، شفاف سازی روند دادرسی، ارایه کیفیت خدمات بهتر، سریعتر و دقیقتر و در نهایت صرفه جویی در هزینههای وارده به بیت المال است.
معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان با تأکید اینکه ثبت نام مردم در سامانه ثنا در شهرهای فاقد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در دادگستریها رایگان است، تصریح کرد: موضوع مهمی که در این رابطه وجود دارد این است که سامانه ثنا و سامانه ابلاغ الکترونیک زمینه ساز ارسال و دریافت تمامی ابلاغیهها و اوراق قضایی بصورت الکترونیک است که در این دفاتر صورت میگیرد که زمینه ساز ابلاغ الکترونیک است که همه مراجعین به قوه قضائیه طبق ماده 9 آیین نامه دادرسی الکترونیک موظف به ثبت نام در این سامانه هستند که مردم بتوانند تمام ابلاغیهها را بصورت الکترونیک از طریق سامانه ابلاغ الکترونیک دریافت کنند و از مردم میخواهم که اگر حتی هیچ پروندهای هم در دادگستری ندارند در سامانه ثنا ثبت نام کنند تا چنانچه لازم شد تمام ابلاغیهها به صورت الکترونیک برای آنها ارسال شود.
صادقی در پایان در خصوص محاسن این سامانه گفت: از مزایای خوب این سامانه افزایش تکریم ارباب رجوع، حفظ و آبروی مردم، حفظ شأن مردم، محرمانه ماندن اطلاعات و مهمتر از همه جلوگیری از سوءاستفادههای احتمالی و در نهایت صرفه جویی جدی در هزینههای وارده به بیت المال است.