ماکارونی با سویا و سبزیجات، یک طعم متفاوت

ماکارونی یکی از غذاهایی است که می‌توان آن را به اشکال مختلف تهیه کرد. یک شیوۀ معمول برای تهیۀ این غذای خوشمزه، تهیۀ ماکارونی با سس گوشت است که همۀ ما با آن آشنا هستیم

ماکارونی با سویا و سبزیجات، یک طعم متفاوت

ماکارونی یکی از غذاهایی است که می‌توان آن را به اشکال مختلف تهیه کرد. یک شیوۀ معمول برای تهیۀ این غذای خوشمزه، تهیۀ ماکارونی با سس گوشت است که همۀ ما با آن آشنا هستیم. اما اگر نخواهیم ماکارونی را به شیوۀ رایج میل کنیم، باز هم با گزینه‌های متنوعی روبه‌رو هستیم. امروز در آشپزخانه روزچین با ما همراه باشید و طرز تهیۀ ماکارونی با سویا و سبزیجات را ببینید. مطمئن باشید که از طعم بی‌نظیر آن سیر نخواهید شد.😉

مواد لازم برای تهیه ماکارونی با سویا

پیاز: یک عدد درشت
ماکارونی: یک بستۀ 500 گرمی
سویا: یک پیمانه
رب گوجه فرنگی: یک پیمانه
سس سویا: دو قاشق غذاخوری
سس کچاپ: دو قاشق غذاخوری
نمک و فلفل: به مقدار لازم
پونه کوهی: یک قاشق مربا‌خوری
برگ آویشن: به مقدار دلخواه
پودر سبزیجات: 50 گرم
پودر پنیر موزارلا: به مقدار لازم

روش تهیۀ ماکارونی با سویا و سبزیجات

برای تهیۀ سس این ماکارونی خوشمزه لازم است تا در اولین قدم، مواد اولیه را خرد کنید. سپس سریع دست به کار شوید و پیاز و قارچ را خرد کنید. حالا در یک تابه مقدار کمی روغن بریزید و پیاز خرد‌شده را در آن تفت دهید. برای اینکه ماکارونی سالم‌تری داشته باشید، می‌توانید از روغن‌های گیاهی نظیر روغن کنجد استفاده کنید.

در قدم بعدی (مطابق ویدئو) مقداری برگ آویشن به سس اضافه کرده و دوباره تفت دهید. حالا قارچ‌های خرد‌شده را اضافه کنید و بعد فلفل قرمز را. مقدار نمک، فلفل و چاشنی این سس به ذائقۀ خودتان بستگی دارد. پس هر چقدر دوست دارید، اضافه کنید. مواد را به‌خوبی باهم مخلوط کرده و تفت دهید.

حالا نوبت به سویا می‌رسد. می‌توانید سویا را از قبل خیس کرده، آبکش کنید و بعد مورد استفاده قرار دهید. اما اگر این کار را انجام ندهید هم مشکلی ایجاد نمی‌شود. خیس‌کردن سویا فقط باعث می‌شود سس لطیف‌تری داشته باشید. حالا پودر استاک سبزیجات را اضافه کنید. این پودر جایگزینی برای آب سبزیجات تازه است که در اکثر فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه می‌شود.

سس ماکارونی شما تقریباً آماده است. در مرحلۀ آخر کار، به ترتیب سس کچاپ، سس سویا و رب گوجه‌فرنگی را اضافه کنید. حالا مقداری پونۀ خشک کوهی بریزید و اجازه دهید تا سس برای 15 دقیقه، تحت حرارت ملایم باشد.

ماکارونی را به روش معمول جوشانده و سپس آبکش کنید تا آب آن به‌صورت کامل خارج شود. حالا ماکارونی آبکش‌شده را در یک قابلمه ریخته و برای چند دقیقه روی حرارت قرار دهید. حالا سس سویا را به ماکارونی اضافه کرده و اجازه دهید تا 15 دقیقه تحت حرارت باشند.

ماکارونی شما حاضر است. حالا می‌توانید آن را در ظرف دلخواه‌تان سرو کنید. در صورت تمایل می‌توانید مقداری پودر پنیر موزارلا اضافه کرده و با نان تست تزئین کنید. نوش جان😍

منبع: 

 

این مقاله را در شبکه‌های اجتماعی بازنشر دهید
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان