ماهان شبکه ایرانیان

توانمندسازی خانواده‌های شهدا با کارمندسازی میسر نمی‌شود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: اشتغالزایی برای جامعه ایثارگری و تحقق سهمیه و ظرفیت اعلام شده در قانون مورد تاکید است.

توانمندسازی خانواده‌های شهدا با کارمندسازی میسر نمی‌شود

به گزارش ایسنا علی محمد احمدی که در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت کهگیلویه و بویراحمد سخن می‌گفت، افزود: اشتغال جامعه ایثارگری مورد تاکید است، اما هدف‌گذاری انجام شده کوچک سازی دولت را ضروری می‌داند و توانمندسازی خانواده‌های شهدا تنها با کارمندسازی میسر نمی‌شود و می‌توان از ظرفیت‌های دیگر در کنار لحاظ سهمیه قانونی این جامعه برای اشتغال استفاده کرد. نگاه ما این است که آنچه قانون در شوراهای فرا بخشی احصا کرده است را به دقت بررسی و با شناسایی وظایف دستگاه‌ها، اقدامات هر دستگاهی را رصد کنیم.

وی با اشاره به شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: این شورا برای ما از جایگاه ویژه برخوردار است و از ظرفیت استان برای تحقق مصوبات در راستای نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت استفاده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در اعتبارات پژوهشی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مورد تاکید است،  اظها کرد: وقتی آیین نامه اجرایی ابلاغ شد، در بودجه 97روی اعتبارات پژوهشی استان و سهم بنیاد شهید نیز حساسیت لازم اعمال می‌شود و تلاش می‌کنیم قانون را به نحو احسن اجرا کنیم .

احمدی با اشاره به مستند سازی در حوزه خانواده‌های شهدا اضافه کرد: مستند سازی در حوزه دفاع مقدس با هدف‌گذاری و خروجی مناسب ضروری است و کمک به تحقق این حوزه  مورد تاکید است.

منصور موسوی، مدیرکل بنیاد شهید کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: استخدام 100نفر از فرزندان شهدا در استان محقق خواهد شد.این افراد به صورت کارورز در حال کار بودند و استاندار دستور استخدام آنها را صادر کرده است .

موسوی با اشاره به حوزه مستند سازی دفاع مقدس بیان کرد:1150نفر از والدین شهدای استان در قید حیات هستند و مستند سازی و ضبط اطلاعات 435 نفر از آنها تاکنون انجام شده است .

مدیرکل بنیاد شهید کهگیلویه و بویراحمد از هدفگذاری برای تکمیل اطلاعت 715 نفر باقیمانده تا پایان سال خبر داد و اضافه کرد: باید ایثار و ایثارگری بخشی از مطالبات عمومی باشد. ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان جوانان ضروری است و گفتمان غالب ما نیز باید در حوزه ایثارگری باشد.

پرویز علیزاده  مشاور امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری نیز با بیان اینکه نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ضروری است، افزود:نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت راه مقابله با بسیاری از معضلات در جامعه است .

وی با اشاره به اهمیت اشتغال به خصوص در حوزه ایثارگری بیان کرد: دولت تدبیر و امید به این موضوع توجه ویژه دارد و در تمام استخدام‌های انجام گرفته بر سهمیه جامعه ایثارگری تاکید داشت .

خاطرنشان کرد: دولت در این استخدام‌ها سهم 25 درصدی جامعه ایثارگری را مورد توجه قرار داده است .

علیزاده با اشاره به استخدام‌های انجام شده در پنج سال گذشته اظهار کرد: در این مدت استخدامی انجام نگرفته است و در صورت استخدام نیز سهمیه ایثارگران همواره مورد توجه قرار می‌گیرد .

وی با اشاره به استخدام 500 هزار نفری در دولت دهم ادامه داد: از این مجموع تنها 52 هزار نفر در حوزه ایثارگران استخدام شده که با توجه به این آمار تحقق درصد قانونی استخدام در حوزه ایثارگران انجام نگرفته و این تعداد کمتر از تعداد قانونی است.


 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان