سجادی در نشست خبری:

کِرِختی روشنفکران کشور در موضوع فلسطین/۹ دی بساط فتنه را جمع کرد

دبیرکل جامعه اسلامی کارمندان گفت: راهپیمایی مردم در ۹ دی بساط فتنه گری که می رفت خیلی چیزها را به باد بدهد، جمع کرد.

کِرِختی روشنفکران کشور در موضوع فلسطین/9 دی بساط فتنه را جمع کرد

به گزارش خبرنگار مهر، سیدکمال سجادی دبیرکل جامعه اسلامی کارمندان صبح امروز سه شنبه در نشست خبری با اشاره به درپیش بودن سالگرد حماسه نهم دی ماه اظهار کرد: مردم پس از نظاره گر بودن حرکات خاص و فتنه گری ها که باعث برهم خوردن آرامش به خصوص در تهران شد، کاسه صبرشان بالاخره لبریز شد و با خروش در این راهپیمایی شرکت کردند.

وی افزود: من بسیاری را می شناختم که اصلاح طلب بودند اما در این روز شرکت کردند و بساط فتنه گری که می رفت خیلی چیزها را به باد بدهد، جمع کردند.

سجادی با اشاره به مجمع عمومی جامعه اسلامی کارمندان گفت: چند سالی بود که این مجمع را نداشتیم. طبق قانون جدید احزاب، احزاب سراسری باید برای تمدید مجوزشان مجمع عمومی داشته باشند.  

وی ادامه داد: با وجود کم بودن بنیه مالی، در بیست استان، دبیر و اعضا داریم. در همین راستا این مجمع با صدور پیام از سوی ولایتی و سخنرانی محمد حسینی برگزار شد.

سجادی درباره تغییرات در مرامنامه و اساسنامه جامعه اسلامی کارمندان گفت: در مرامنامه، فقط کلمه "مطلقه" به "التزام عملی به ولایت فقیه اضافه" شد اما اساسنامه مان تغییرات زیادی داشت.  

دبیرکل جامعه اسلامی کارمندان اضافه کرد: در گذشته اعضای رسمی جامعه باید عضو رسمی وزارتخانه ها می بودند اما بر طبق اساسنامه جدید، کارمندان دولتی، بخش خصوصی، تعاونی ها و بازنشستگان به عنوان اعضای رسمی جامعه پذیرفته می شوند.

وی درباره دیگر تغییرات اعمال شده در جامعه اسلامی کارمندان گفت: 15 عضو شورای مرکزی به 11 نفر تقلیل یافت و دو نفر هم به اعضای علی البدل اضافه شد. هییت بازرسی برای اولین بار تشکیل شد که دو عضو دارد. هفت نیروی جوان هم وارد شورای مرکزی و هییت بازرسی شدند. همچنین برای اولین بار یک نفر خانم وارد شورای مرکزی جامعه شده است.  

سجادی در توصیه ای به دولت درباره قشر کارمندان گفت: کارمندان، قشر زحمت کش جامعه هستند که اگر در وضعیت خوبی باشند، با علاقه کار می کنند. تاسف این است که چرا یک کارمند باید در وضعیتی قرار بگیرد که حقوقش کفاف زندگی اش را ندهد و مجبور به مسافرکشی شود.

وی تصریح کرد: بازنشستگان هم در وضعیتی هستند که باید آبرومندانه زندگی کنند و مخارج زندگی شان کمتر از دوران اشتغال نیست.  

سجادی درباره موضوعات اقتصادی گفت: ساماندهی اقتصاد کشور و ایجاد اشتغال فقط با اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل می تواند ضامن انسجام ملی باشد. البته دولت فقط در این زمینه نباید کار کند بلکه همه قوا و مردم باید به دولت کمک کنند.  

وی افزود: شکست دولت در مدیریت اقتصادی به ضرر همه تمام خواهد شد. همه طرف ها و جناح ها باید به دولت کمک کمک کنند.  

سجادی درباره شکست گروهک داعش گفت: داعش با هدف تخریب و انهدام زیرساخت های کشورهای اسلامی و صیانت از رژیم صهیونیستی به وجود آمد. خوشبختانه با همت سپاه مخصوصا سپاه قدس و سرداران نظام مخصوصا حاج قاسم سلیمانی و نیروهای مردمی در  سوریه و عراق، ریشه این شجره خبیثه کنده شد.  

وی تاکید کرد: این ها به کشورهای دیگر به خصوص به جنوب شرق آسیا کوچ کرده اند. این ها حتی از طریق دانشگاه ها در پی تئوریزه کردن اندیشه های خود هستند.

سجادی با اشاره به سیاست های ایران در قبال فلسطین گفت: پیشنهاد غیرمنطقی و ابلهانه ترامپ در انتقال پایتخت اسراییل به قدس شریف، خوشبختانه با عکس العمل جهانی مواجه شد. این مساله باعث شد که در میان کشورهای اسلامی هم وحدت ایجاد شود.

وی ادامه داد: بخش روشنفکری در کشورمان در این مساله کرخت عمل کرد. طبقه دانشگاهی در کشورهایی مثل مالزی و اندونزی عکس العمل خوبی داشت اما در ایران چنین نبود.   

سجادی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه احزاب در نقد نهادهایی مانند شورای نگهبان و قوه قضاییه تا چه اندازه خود را مسئول می دانند گفت: یکی از کارهای مهم احزاب تولید اندیشه سیاسی و داشتن برنامه در همه حوزه هاست. لذا درباره همه مسائل نظر دارند. همه احزاب باید نظر خود را بدهند و نقد منصفانه داشته باشند. تاکنون بیشترین نقد متوجه قوه مجریه و مجلس بوده است.

وی ادامه داد: قوه قضاییه هم در سطح رسانه ها نقدهایی متوجه اش بوده است و حتی برخی شخصیت ها نقدهای تندی نسبت به این قوه دارند اما تاکنون کار احزاب نبوده که بیایند و قوه قضاییه را نقد کنند در حالی که لازم است انجام شود.   

سجادی اضافه کرد: شرح وظایف برخی نهادها به گونه ای است که در مواقع خاصی بیشتر نقد می شوند؛ مثلا شورای نگهبان در زمان انتخابات و تایید صلاحیت ها بیشتر نقد می شود و در این مورد احزاب ورود می کنند و نقدهایی را دارند. نقد لازم و امری پسندیده است.  

وی درباره لزوم گفتگو میان اصلاح طلبان و اصولگرایان اظهار کرد: گفتگو، هنر سیاستمداران است و اصلا بدون گفتگو کاری پیش نمی رود. گفتگو درباره برخی امور امکان ندارد. مرزبندی هایی  میان اصولگرایان و اصلاح طلبان هست که گفتگو را ممکن نمی کند اما درباره مسایلی که به امنیت ملی و انسجام نظام بازمی گردد، خوب است که این گفتگوها انجام شود. این گفتگوها می تواند باعث تنویر افکار عمومی شود.  

سخنگوی جبهه پیروان تصریح کرد: درباره شیوه حکومت، آزادی و ارتباط با مردم که به احزاب مربوط می شود گفتگوها البته به صورت نازل و کمرنگ انجام شده است. درست است که اصلاح طلبی و اصولگرایی دقیق تعریف نشده اما در مجموع با حفظ مرزبندی ها امکان گفتگو وجود دارد.   

سجادی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اصولگرایان برای گفتگو با اصلاح طلبان آیا حاضر به بر عهده گرفتن اقدامات احمدی نژاد هستند گفت: احمدی نژاد هیچ گاه کلمه اصولگرایی را به کار نبرد؛ وی برای خود اصول و مفاهیمی دارد که بر اساس آن عمل می کند. احمدی نژاد در برهه ای شعارهایی که داد برای اصولگرایان جاذبه داشت اما بعد از تاسیس گروه انحرافی، بسیاری از اصولگرایان منتقد وی شدند.

سجادی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر برنامه اصولگرایان برای انتخابات مجلس آینده گفت: تا انتخابات فاصله داریم و برای اینکه ذهن جامعه درگیر نشود، وارد این مساله نشده ایم اما آنچه نیاز داریم، تجدید ساختار و تعریف مجدد از اصولگرایی و گفتمان سازی دوباره پیرامون توجه به نیازهای جامعه که جاذبه هم داشته باشد، است.   

وی ادامه داد: شکل گیری جمنا اقدام خوبی بود اما باید به گونه ای باشد که همه اصولگرایان را دربر بگیرد و تجدید ساختار روی آن صورت بگیرد. تجدید ساختار و گفتمان سازی البته نیاز اصلاح طلبان هم است.

سخنگوی جبهه پیروان در بخش دیگری از این نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر آخرین برنامه های این جبهه اظهار کرد: برخی احزاب عضو جبهه پیروان هنوز مجمع عمومی برگزار نکرده اند؛ از این رو کمیته ای پیش بینی شده تا به لحاظ کارشناسی و سیاسی، با بررسی جوانب مختلف، به احزابی که می خواهند مجمع عمومی برگزار کنند، کمک کند. 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر