همایش «هزاره باباطاهر» برگزار می‌شود

عضو هئیت علمی دانشکده ادبیات دانشگاه‌ بوعلی سینا از برگزاری همایش «هزاره باباطاهر» در همدان خبر داد.

همایش «هزاره باباطاهر» برگزار می‌شود

مهدی شریفیان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که این همایش در روزهای 6 تا 8 اسفندماه سال‌ جاری توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان و با همکاری دانشگاه بوعلی‌سینا  در سالن شهید چمران این دانشگاه برگزار خواهد شد، اظهار کرد: سایت ثبت مقالات از مهرماه امسال راه‌اندازی و پوسترهای آن توزیع شده است.

دبیر همایش هزاره باباطاهر افزود: تاکنون 25 مقاله ارسال شده است که البته تا پایان مهلت ارسال، یعنی 15 دی‌ماه شاهد ارسال مقالات بیشتری خواهیم بود.

او گفت: هر مقاله توسط دو داور بررسی می‌شود و در صورت تأیید مقاله به همراه دیگر مقالات به صورت چکیده و کامل در مجلات علمی به چاپ خواهد رسید.

شریفیان در معرفی باباطاهر بیان کرد: اطلاعات دقیقی درباره زندگی‌نامه باباطاهر در دست نیست اما آن‌چه می‌دانیم، باباطاهر فردی عارف بوده که در قرن 5 هجری در همدان زندگی می‌کرده است، او شاگردانی از سراسر بلاد اسلامی داشته و ملاقاتی با طغرل سلجوقی داشته است.

او درباره علت شهرت شاعرانی چون حافظ نسبت به باباطاهر، گفت: دو عامل ظرفیت‌های زبانی و تبلیغات در شهره شدن حافظ در چنین سطح وسیعی نسبت به باباطاهر دخیل است. به طور قطع ظرفیت‌های زبانی حافظ از باباطاهر بیشتر و بهتر است اما در امر تبلیغات نیز باید معرفی بیشتری صورت گیرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر