ماهان شبکه ایرانیان

جزیره زلاندیا ؛ یکی از ناشناخته ترین نقاط برای سفر گردشگران

جزیره زلاندیا ؛ یکی از ناشناخته ترین نقاط برای سفر گردشگران سه شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۶ - گردشگری,جهان گردی,طبیعت گردی,اماکن دیدنی حتی بسیاری از کسانی که در سراسر دنیا به جهانگردی و گردشگری می پ ...

حتی بسیاری از کسانی که در سراسر دنیا به جهانگردی و گردشگری می پردازند هم تمام نقاط جهان را ندیده اند و همچنین بسیاری از نقاط جهان هنوز برای مردم ناشناخته به حساب می رود! از جمله این مکان های ناشناس می توان به جزیره زلاندیا اشاره کرد که برای بسیاری از مردم جهان ناشناخته است.خیلی از جهانگردانی که ادعا می کنند تمام نقاط جهان را به جز قطب جنوب گشته اند باید بدانند که اکنون باید برای اینکه بتوانند ادعا کنند تمام دنیا را گشته اند، به نقطه ای جدید با نام قاره زلاندیا نیز سفر کنند. با وجود اینکه تنها 6 درصد از زلادنیا زمین های روی آب را تشکیل می دهد و بیشتر قاره زلاندیا در زیر آب ها قرار دارد. اما با این حال این مکان می تواند پذیرای مسافرین بسیاری از اقصا نقاط جهان باشد. این منطقه زیبا و دیدنی با جاذبه های بسیار زیاد می تواند سفری بسیار خاطره انگیز برای شما باشد.جزیره زلاندیا و یا به اصطلاح جهانگردان قاره هشتم می تواند جدید ترین مقصد بسیاری از افراد کنجکاوی باشد که دوست دارند در کارنامه سفر های خود مکانی داشته باشند که کمتر کسی به آنها سفر کرده باشد. این قاره کمتر دیده شده در جهان با جمعیت 5 میلیون نفری از مکان های کمتر دیده شده توسط مردم دنیاست. طبق گفته های دانشمندان و زمین شناسان آمریکایی این منطقه با دارا بودن پوسته ای کاملا جداگانه از استرالیا قاره ای جداگانه محسوب می شود. جزیره زلاندیا شامل دو بخش جداگانه می شود. این بخش ها شامل نیوزلند و نیوکالدونیا می شود البته این نکته نیز لازم به ذکر است که برای افرادی که قصد سفر به این منطقه را داشته باشند زمین های وسیعی برای گشت و گذار وجود ندارد. نکته دیگر درباره قاره زلاندیا این است که بخش های محدودی از شمال استرالیا نیز شامل این منطقه دیدنی می شود.

زلاندیا

نیوزلند

برای افرادی که علاقمند به نقاط مرتفع و کوهنوردی می باشند می توان نیوزلند را پیشنهاد کرد زیرا مرتفع ترین نقات این منطقه در نیزلند قرار دارد. نیزلند که بیشترین مقدار از خاک های این منطقه را تشکیل می دهد دارای مرتفع تیرن کوه های جزیره زلاندیا نیز می باشد. کوه کوک با دارا بودن ارتفاع 3.7 کیلومتری بلند ترین نقطه در قاره زلاندیا به شمار می رود. بازدید از کوه های جنوبی منطقه جزیره زلاندیا نیز می تواند پیشنهاد بسیار مناسبی برای افرادی باشد که قصد سفر به این منطقه را دارند. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که نقاط دیگری نیز موجب شهرت این منطقه شده است که از جمله آنها می توان به پارک ملی تاسمان آبل اشاره کرد.

نیوزلند

نیوکالدونیا

با وجود اینکه این جزایر جزو جزیره زلاندیا محسوب می شود اما در واقع باید بدانید که در واقع متعلق به فرانسه هستند. پیشنهاد می شود اگر قصد سفر به این منطقه زیبا را دارید از آب های خروشان این منطقه نیز دیدن کنید چرا که 9 سال پیش به عنوان میراث جهانی شناخته شده اند.

نیوکالدونیا

جزیره نورفولک

این جزیره با وجود دارا بودن مساحت بسیار کم اما دارای شهرت بسیار زیادی می باشد چرا که دارای جذابیت ها و مناطق دیدنی زیبایی می باشد. ازعواملی که باعث شناخته شدن هر جه بیشتر این منطقه شده است می توان به درخت های کاج منحصر به فرد آن اشاره کرد. این درخت ها با وجود آتش فشان در جزیره همچنان به رشد خود ادامه میدهند و می توانند یکی از جاذبه های این جزیره به شمار روند. این جزیره در مجموع دارای 24 کیلومتر مربع مساحت می باشد اما اگر قصد سفر به این منطقه را دارید این جزیره یکی از مناطقی است که پیشنهاد می شود حتما از آن دیدن کنید.

نورفولک

جزیره های لرد هاوو

این جزیره دارای داستان های فرائانی است برای مثال گفته می شود این جزیره مدت زمان بسیاری را مشغول جنگیدن با موش ها بوده است. این منطقه تنها نقطه از جهان نیز می باشد که برای اینکه بیشترین استفاده را از نور طبیعی داشته باشد ساعت را سی دقیقه جابجا کرده و جلو کشیده است. گفته های بسیاری در رابطه با جنگ این منطقه با موش ها وجود دارد برای مثال برخی شنیده ها حاکی لز آن است که این جنگ 100 سال به طول انجامیده است. جنگ با موش ها حتی تا چند وقت پیش نیز ادامه داشت و گویا تازه به پایان رسیده است. اما اگر طرفدار ورزش های آبی باشید باید این نکته را نیز بدانید که جنوبی ترین صخره های این منطقه نیز دارای جذابیت ها و زیبایی های بسیاری می باشد. امکان قواصی نیز در این مناطق وجود دارد. تپه های الیزابت و میدلتون جزو این مناطق هستند و پیشنهاد می شود حتما از آنها بازدید کنید.

جزیره نیوزلند

کلام آخر

قاره زلاندیا یا قاره هشتم یکی از مکان هایی است که کمتر گردشگری به آن سفر کرده است و می تواند پیشنهاد بسیار مناسبی برای افرادی باشد که قصد سفر به مکانی تازه و متفاوت را دارند. سفر به این نقطه از جهان می تواند خاطراتی بسیار خوب و سفری متفاوت را برای شما رقم بزند.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان