طرز تهیه کیک اسفنجی به شکل هندوانه و انار با روکش خامه قنادی سولیانو

این کیک به دلیل شکل و تزیین آن بهترین گزینه برای شب یلداست. شب یلدا یک سنت کهن بین ایرانیان است که بلندترین شب سال را جشن می‌گیرند و خوراکی‌هایی مانند انار و هندوانه از تنقلات اصلی این شب به حساب می‌آید

طرز تهیه کیک اسفنجی به شکل هندوانه و انار با روکش خامه قنادی سولیانو

این کیک به دلیل شکل و تزیین آن بهترین گزینه برای شب یلداست. شب یلدا یک سنت کهن بین ایرانیان است که بلندترین شب سال را جشن می‌گیرند و خوراکی‌هایی مانند انار و هندوانه از تنقلات اصلی این شب به حساب می‌آید.
به هیمن دلیل ما تصمیم گرفتیم این کیک را به شکل هندوانه و انار در بیاوریم. ماده اصلی این کیک، کیک اسفنجی است. کیک اسفنجی نوعی کیک است که مواد اصلی آن را آرد، شکر و تخم‌مرغ تشکیل داده است. در این نوع کیک با استفاده از خاصیت کف کنندگی تخم مرغ، خمیر تهیه  و پخت می‌شود. منشأ نام این کیک اسفنج دریایی است و علت نامگذاری آن این است که هنگامی که کیک بریده می‌شود مانند اسفنج دریایی بافت این کیک نیز از تعداد بی‌شماری حباب‌های هوایی تشکیل شده‌است.

مواد لازم برای کیک اسفنجی به شکل انار و هندوانه با روکش خامه قنادی سولیانو:

20 عدد تخم مرغ 
700 گرم شکر
900 گرم آرد 
400 گرم آب 
یک قاشق چای خوری بکینگ پودر 
یک قاشق چای خوری وانیل 
یک قاشق چای خوری پودر کارامل 
2 قاشق غذا خوری رنگ طبیعی خوراکی قرمز 
خامه قنادی سولیانو برای تزیین

زمان آماده سازی :   30دقیقه                               زمان پخت:25دقیقه                            تعداد نفرات : 30نفر       

آماده سازی  و پخت :

ابتدا تخم مرغ ها را به صورت زرده و سفیده ازهم جدا کنید

سپس سفیده را با همزن می زنیم تا زمانیکه پف کند ، سپس شکر و رنگ طبیعی را به آن اضافه می کنیم و در ظرفی جداگانه زرده و آب را با چنگال به هم می زنیم و به سفیده را به آن اضافه می کنیم سپس آرد و وانیل و بکینگ پودر و پودر کارامل را دوبار الک می‌کنیم و به مخلوط زرده و سفیده اضافه می‌کنیم ، سپس در قالب هایی که از قبل با روغن مایع چرب کردیم می ریزیم و در فر با دمای 180 درجه سانتی گراد قرار میدهیم . 

بعد از اینکه آن را از فر خارج کردید با خامه قنادی سولیانو روی آن را تزیین کنید و در ظرف سروتان قرار دهید و نوش جان کنید.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر