معرفی سریال The Punisher: یک ضدقهرمانِ مجازات گر

«مجازات گر» The Punisher یا «پانیشر» سریالی آمریکایی ساخته شبکه نت‌فلیکس و استیو لایت‌فوت  Steve Lightfoot است. این سریال بر اساس کاراکتری به همین نام از سری کامیک بوک‌های مارول است. این سریال به داستان فرانک کسل با بازی جان برنتال 
Jon Bernthal می‌پردازد که با استفاده از روش‌های مرگبار به عنوان یک پارتیزان و تحت نام “مجازات گر ” به مبارزه با جنایت می‌پردازد. این سریال اولین بار در 6 نوامبر 2017 در نیویورک به نمایش درآمد و در 17 نوامبر 2017 تمام 13 قسمت «مجازات گر» در شبکه نت‌فلیکس منتشر شد. در دسامبر 2017 ساخت فصل دوم آن اعلام شد.
با وجود اینکه فرانک کسل دنیای مشترکی با «دردویل» Daredevil، «جسیکا جونز» Jessica Jones و «لوک کیج» Luke Cage دارد اما او یک ابرقهرمان نیست. او حتی یک قهرمان هم نیست. او یک انسان تنها، آسیب‌دیده، خطرناک و با مشکلات روانی است که باورهای سفت و سخت او به عدالت، او را هم‌زمان تبدیل به یک قاضی، هیئت‌منصفه، شکنجه دهنده و مأمور اعدام کرده است.در ابتدا سریال «مجازات گر» به نظر می‌رسد یک اشتباه دیگر برای رسانه تلویزیون باشد. در چشم‌انداز تلویزیون به شکل گسترده، یک سریال تاریک و به شکل وحشیانه‌ای خشونت‌آمیز با محوریت یک ضدقهرمان ناکارآمد، زیاد از حد به نظر می‌رسد؛ به خصوص در ژانر ابرقهرمانی؛ اما «مجازات گر» فراتر از چیزی است که به نظر می‌رسد. البته این هنوز یک مجموعه بشدت خشونت‌آمیز است که از شکنجه‌های مردانه اشباع‌شده است؛ اما با تشکر از اجرای بی‌نظیر جان برتال در نقش فرانک کسل به عنوان یک مبارز بدون قدرت‌های جادویی و داستان‌سرایی آگاهانه و هوشمندانه استیو لایت‌فوت، «مجازات گر» با معرفی یک کاراکتر آسیب‌دیده و مرگبار و تعریف داستانش به عنوان جزئی از یک کلِ ناعادلانه، به سطح و امتیاز بالای «جسیکا جونز» نزدیک می‌شود. برخلاف برداشت اولیه، فرانک کسل در واقع یک شخصیت به حاشیه رانده شده است چون او یک سرباز بازنشسته است.
سریال به شکل دلسوزانه‌ای رفتار دولت آمریکا را با کهنه سربازان مورد ملاحظه قرار می‌دهد؛ مردانی که آموزش دیده‌اند تا برای دفاع از کشور خود بکُشند اما به جای آن به کشورهای دیگر فرستاده می‌شوند تا برای دلایل سیاسی مبهم دست به کشتار بزنند. سپس به خانه پس فرستاده می‌شوند تا با ضربه‌های روحی و روانی خود به تنهای دست و پنجه نرم کنند. فرانک کسل نیز محصول چنین بدرفتاری سیستماتیکی است. دشوار است که بازیگر بهتری از برنتال را برای ایفا این نقش تصور کنیم. کسی که به خوبی با سکوت تألم ناپذیر خود با مخاطب ارتباط برقرار می‌کند و رفتارش چه در زمانی که بشدت خشونت‌آمیز است چه زمانی که ملایم و لطیف است کاملاً متقاعد کننده است.«مجازات گر» در مورد استفاده از قدرت نگاهی بدبینانه دارد؛ این سریالی است که در آن مردی که از سوی دولت برای کشتن بدون احساس و بدون فکر تربیت شده، سرکش شده دست به شورش میزند و در نهایت به شکار همان دولت می‌پردازد؛ چون آن‌ها او را مجبور به کشتن مردم کرده‌اند. «مجازات گر» یک هشدار است؛ هشدار در برابر اسلحه، در برابر وطن‌پرستی کورکورانه و در برابر انجام‌وظیفه بدون سؤال پرسیدن.
کاراکترهای اصلی سریال:
ـ جان برنتال Jon Bernthal در نقش فرانک کسل/ پانیشر: یک پارتیزان که هدفش مبارزه با جنایتکاران زیرزمینی است، به هر شکل و با هر وسیله‌ای که لازم باشد.
ـ اِبون موس بچراک Ebon Moss-Bachrach در نقش دیود لیبرمن/ مایکرو: یک تحلیلگر پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا که به کسل بعد از جعل مرگ او کمک میکند.ـ بن بارنز Ben Barnes در نقش بیلی روسو: دوست صمیمی سابق کسل زمانی که باهم در … خدمت می‌کردند. روسو انویل را اداره میکند که یک شرکت خصوصی نظامی است.
ـ امبر رز ریوا Amber Rose Revah در نقش دینا مَدَنی: یک مأمور دورگه ایرانی آمریکایی وزارت امنیت میهن آمریکا، مستقر در افغانستان که برای تحقیقات بر روی پرونده‌ای به نیویورک برگشته است که باعث می‌شود در مسیر تحقیقاتش به کسل برخورد کند.
ـ دنیل وبر Daniel Webber در نقش لوئیس ویلسون: یک سرباز بازنشسته جوان که بازندگی جدیدش به عنوان یک شهروند در تقلا است.
ـ پل شولتز Paul Schulze در نقش ویلیام رولینز: مدیر عملیات مخفی سیا که در افغانستان با کسل برخورد داشته.
ـ جیسون آر مور Jason R. Moore در نقش کرتیس هویل: یکی از دوستان کسل، یکی از معدود کسانی که می‌داند کسل زنده است.ـ جیمی ری نیومن Jaime Ray Newman در نقش سارا لیبرمن: همسر دیوید.
ـ دبورا آن ول Deborah Ann Woll در نقش کارن پیج: یک خبرنگار و دستیار سابق مت مرداک (دردویل) که بعد از کار بر روی پرونده کسل با او دوست می‌شود.
«مجازات گر» در سایت “روتن تومیتوز ” امتیاز 61 از 100 بر اساس 54 ری‌ویو کسب کرده. رتبه سریال در سایت “آی ام دی بی ” 8٫9 از 10 هست.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر