پیشرانه LS 500h را می توان یکی از بدترین اسرار در صنعت خودروسازی نام برد؛ زیرا بیشتر مشخصات آن لو رفته و انتشار برخی از اطلاعات آن دیگر جذابیتی برای لکسس ندارد.
به همین دلیل کمپانی ژاپنی سرانجام در اطلاعیه ای رسمی اعلام کرد که پیشرانه این سدان فول سایز در اصل همان پیشرانه به کار رفته در کوپه LC 500h است.
بر اساس این اطلاعیه، پیشرانه مورد نظر برای اولین بار در کوپه جدید LC 500h استفاده شده و دارای مزایایی مثل واکنش سریع به پدال گاز، دستیابی به سرعت بالاتر با دور موتور پایین و امکان حرکت با سرعت 140 کیلومتر در ساعت در حالت برقی است.
لکسس LC 500 که برای اولین بار در نمایشگاه دیترویت 2016 به جهانیان معرفی شد
لکسس در اطلاعیه خود اشاره زیادی به جزییات این پیشرانه نداشته، اما نمونه استفاده شده در LC 500h شامل یک موتور 3.5 لیتری V6 تنفس طبیعی به قدرت 295 اسب بخار و دو موتور الکتریکی - که فقط یکی از آنها با موتور بنزینی همکاری می کند - می شود.
با احتساب 59 اسب بخار قدرت تولیدی توسط این موتور الکتریکی، این پیشرانه در مجموع توانایی تولید 354 اسب بخار قدرت را داشته و به احتمال زیاد می تواند شتاب صفر تا صد را در زیر 6 ثانیه محقق کند.
راهکار لکسس برای انتقال قدرت در مقایسه با مرسدس بنز S550 هیبریدی و ب ام و 740e iPerformance بسیار پیجیده تر به نظر می رسد.
سیستم هیبریدی چند مرحله ای این پیشرانه از دو جعبه دنده بهره می برد؛ این دو جعبه دنده شامل یک نمونه e-CVT ویک گیربکس 4 دنده خودکار می شوند.
کمپانی لکسس ارایه اطلاعات بیشتر درباره LS 500h را به هفتم ماه مارس – زمان معرفی این سدان فول سایز هیبریدی در نمایشگاه ژنو - موکول کرده است.
ناگفته نماند نسل پنجم LS چندی پیش و در نمایشگاه دیترویت 2017 به همگان معرفی شد. این خودرو یکی از سر سخت ترین رقبای سدان های فول سایز آلمانی به شمار می رود.