به گزارش دنیای اقتصاد ،مدیرعامل شرکت ایده انتخاب ایرانیان در یک نشست خبری با بیان این مطلب گفت: انتقال دانش اداره این کسب و کار از یک شرکت کره ای با سابقه 30 ساله که 12 هزار و 500 شعبه را راه اندازی کرده ، صورت گرفته است و ایران به عنوان هاب منطقه ای برای این شرکت کره ای دارای اولویت است.
سید امیر غریفی افزود: برنامه ریزی ما این است که در یک دوره 5 ساله تعداد شعبات را در سراسر کشور به 10 هزار شعبه برسانیم و در46 کشور منطقه از آسیای میانه تا شمال آفریقا نیز راه اندازی 50 هزار شعبه در دستور کار است. این در حالی است که توسعه صادرات، توسعه کسب و کارهای کوچک ، حذف واسطه ها و توسعه کارآفرینی مهمترین موضوعاتی است که در توسعه شعبات مدنظر قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه ما در صنعت غذا و خوراکی دارای مزیت رقابتی هستیم ، تصریح کرد: رویکرد ما این است که فروشگاه های ما در کشورهای دیگر کانال صادراتی ما باشند زیرا به دلیل عدم وجود کانال های صادراتی نتوانسته ایم از این مزیت در کشورهای منطقه بهره بگیریم . در همین حال می دانیم که در تولیدکنندگان کوچک بسیاری در صنایع غذایی فعالیت می کنند که توان رقابت را در نظام توزیع با تولیدکنندگان بزرگ ندارند و ما می خواهیم با عقد قراداد با صاحبان مشاغل کوچک این تولیدکنندگان به آنها در وصول و توزیع اطمینان خاطر بدهیم.
غریفی با اشاره به اینکه در صنعت خرده فروشی بحث فرانچایز موضوع جدیدی است ،تاکید کرد: جامعه هدف ما جامعه ای سنتی است و برای ورود به بحث فرانچایز و اعطای حق بهره برداری نیاز داریم تا در ابتدا چند فروشگاه را با اداره مستقیم تاسیس کنیم . در این راستا از 40 روز پیش اولین شعبه فروشگاه انتخاب من در صادقیه افتتاح شده و هفته گذشته نیز دو فروشگاه راه انداز ی شده و برنامه ما این است که طی یک سال تعداد فروشگاه ها را به 300 برسانیم.
وی با اشاره به اینکه خرید از فروشگاه انتخاب من تجربه جدیدی برای مشتری خواهد بود، ادامه داد: ما رقیب فروشگاه های زنجیره ای دیگر نیستیم و رویکرد ما این است که با ایجاد شرایط مناسب و هوشمندانه در قبال خرید یک کالا بتوانیم به مشتری استفاده رایگان از یک کالای دیگر را پیشنهاد دهیم.
مدیرعامل شرکت ایده انتخاب ایرانیان با اشاره به اینکه مدل های متنوعی را در اعطای فرانچایز برای شرکای خود قایل می شویم ، افزود: در بحث خرده فروشی استفاده از یک نرم افزار میتواند در کاهش ضایعات و افزایش فروش نقش مهمی داشته باشد و با تامین نرم افزار ، مذاکره با تامین کنندگان کالا و نیز آموزش کارکنان همراهی بسیار زیادی را در راه اندازی فروشگاه ها خواهیم داشت.