باکس آفیس: Jumanji به The Last Jedi نزدیک می‌شود

«آخرین جدای» The Last Jedi دیزنی Disney و لوکاس‌فیلم Lucasfilm در باکس آفیس جهانی از مرز ۱ میلیارد دلار عبور کرده و با کنار زدن «دیو و دلبر» Beauty and the Beast پرفروش‌ترین عنوان ۲۰۱۷ لقب گرفت

«آخرین جدای» The Last Jedi دیزنی Disney و لوکاس‌فیلم Lucasfilm در باکس آفیس جهانی از مرز 1 میلیارد دلار عبور کرده و با کنار زدن «دیو و دلبر» Beauty and the Beast پرفروش‌ترین عنوان 2017 لقب گرفت.
درمجموع، به لحاظ حضور در سینما، آخر هفته‌ی سال نو بسیار پربار بود. این خبر خوبی برای صنعت فیلم است که در تلاش است تا حد امکان شکاف‌های سالانه را کمتر کند. اگر تخمین‌های اولیه درست باشند، به گزارش سینمااسکور درآمد فروش فیلم در آمریکای شمالی برای امسال 11.12 میلیارد دلار خواهد بود که نسبت به درآمد 11.4 میلیارد دلاری سال گذشته 2.3 درصد کاهش و نسبت به سال 2015 کمتر از یک درصد افت داشته است. چند هفته پیش این شکاف بیش از 4 درصد بود.«آخرین جدای» The Last Jedi در صدر جدول باکس آفیس تعطیلات آخر هفته قرار داشته است که با فروش 52.4 میلیون دلاری از 4232 سالن سینما در آخر هفته‌ی 3 روزه، فروش تخمینی 65.6 میلیون دلاری را برای آخر هفته‌ی چهارروزه رقم می‌زند و جمع فروش این فیلم را در آمریکای شمالی تا روز دوشنبه به حدود 530 میلیون دلار می‌رساند. «آخرین جدای» The Last Jedi در خارج از آمریکا با فروش 68 میلیون دلاری تا روز یکشنبه جمع فروش بین‌المللی خود را به 523.3 میلیون دلار و جمع فروش جهانی را به 1.04 میلیارد دلار رساند. («دیو و دلبر» Beauty and the Beast 1.26 میلیارد دلار فروش داشت).

«جومانجی: به جنگل خوش‌آمدید» Jumanji: Welcome to the Jungle سونی Sony فاصله‌ی زیادی با «آخرین جدای» در این آخر هفته نداشت. این فیلم در داخل آمریکا در 3765 منطقه فروش 50.6 میلیون دلاری را در آخر هفته‌ی 3 روزه رقم زد و فروش آن در چهار روز آخر هفته، 67 میلیون دلار برآورد می‌شود. «جومانجی» Jumanji باید آخر هفته را با جمع فروش داخلی 186.3 میلیون دلار یا بیشتر به پایان برساند.
«جومانجی: به جنگل خوش‌آمدید» Jumanji: Welcome to the Jungle در خارج از آمریکا هم عملکرد خوبی داشت و با فروش 67 میلیون دلاری از 50 مارکت به جمع فروش خارجی 153 میلیون دلار و جمع فروش جهانی 323 میلیون دلار تا روز یکشنبه رسید.«آوازخوان حرفه‌ای 3» Pitch Perfect 3 از یونیورسال Universal جایگاه سوم جدول باکس آفیس را حفظ کرد. این فیلم که بیشتر تماشاگران آن را خانم‌های جوان تشکیل می‌دادند به فروش 17.8 میلیون دلاری از 3468 سالن سینما در آخر هفته‌ی 3 روزه رسید و تخمین زده می‌شود فروش آخر هفته‌ی چهارروزه‌ی آن به 22.7 میلیون دلار برسد. جمع فروش داخلی این فیلم در دوشنبه 69.3 میلیون دلار، کمی کمتر از «آوازخوان حرفه‌ای 2» Pitch Perfect 2 برآورد می‌شود. این فیلم در خارج از آمریکا 13.1 میلیون دلار دیگر در این آخر هفته فروخت و به جمع فروش خارجی 28.6 میلیون دلار و جمع فروش جهانی 97.8 میلیون دلار رسید.
ستارگان همیشگی این مجموعه آنا کندریک Anna Kendrick، ربل ویلسون Rebel Wilson، هیلی استاینفلد Hailee Steinfeld، بریتنی اسنو Brittany Snow، آنا کمپ Anna Camp، هانا می لی Hana Mae Lee، استر دین Ester Dean، الکسیس نپ Alexis Knapp، کریسی فیت Chrissie Fit، کلی جکل Kelley Jakle، شلی رنجر Shelley Regner، الیزابت بنکس Elizabeth Banks و جان مایکل هیگینز John Michael Higgins همگی در «آوازخوان حرفه‌ای 3» Pitch Perfect 3 حضور دارند.«برترین شومن» The Greatest Showman فاکس Fox و چرنین اینترتینمنت Chernin Entertainment با بازی هیو جکمن Hugh Jackman در نقش یک صاحب سیرک به نام پی. تی. بارنام P.T. Barnum، هم به تقلا برای فروش ادامه می‌دهد، اما از جهش 73 درصدی در آخر هفته‌ی کریسمس لذت می‌برد. این فیلم در آخر هفته‌ی 3 روزه در 3316 سالن سینما 15.2 میلیون دلار فروخت و با فروش تخمینی 20.3 میلیون دلار برای آخر هفته‌ی چهارروزه به جمع فروش داخلی 53.8 میلیون دلار تا دوشنبه می‌رسد. این فیلم امتیاز‌های خوبی از تماشاگران بزرگ‌سال پس از تماشای فیلم دریافت کرده است، درحالی‌که با وجود رقابت شدید با «جومانجی» و «جنگ ستارگان» Star Wars برای مخاطب خانوادگی فروش رفت.
«برترین شومن» The Greatest Showman در خارج از آمریکا 28.5 میلیون دلار از 58 مارکت فروش داشت که جمع فروش خارجی این فیلم را به 35.2 میلیون دلار و جمع فروش جهانی را به 89 میلیون دلار تا روز سال نو رساند.
فیلم‌های انیمیشنی «فردیناند» Ferdinand و «کوکو» Coco هم به ترتیب در جایگاه‌های پنجم و ششم جدول باکس آفیس آخر هفته قرار گرفتند. فروش این فیلم‌ها در آخر هفته‌ی چهارروزه در آمریکای شمالی به ترتیب 15 میلیون دلار و 10 میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر