انتشار ویدیوی جنجالی یوتوبر معروف لوگان پل در جنگل خودکشی، خشم کاربران آنلاین از توهینها و شوخیهای بیتفاوت وی با جسد یک مرد آسیایی را برانگیخت و انتقادات بیشماری نصیب وی کرد.
حال کار به جایی رسیده که بسیاری از کاربران طوماری برای تحریم کانالهای یوتوب وی و برادرش امضا کنند.
کارشناسان باور دارند که یوتوبر 22 ساله با انتشار پست یاد شده، کلاً آینده ی شغلی خود را تباه نموده است. جالب آنکه 4 میلیون کاربر در توییتر، 16 میلیون نفر در اینستاگرام و 15 میلیون کاربر در یوتوب او را دنبال میکنند.
البته این اولین مرتبه نیست که پل جنجالآفرینی میکند. شاید با دانستن 6 نکته راجع به وی، شما هم بتوانید دلایل مشکلاتش با کاربران فضای مجازی را درک کنید.
لوگان پل فعالیت حرفهای خود را از «واین» شروع کرد
این جوان اهل اوهایو در ده سالگی شروع به آپلود ویدیو در سایت Zoosh نمود و زمانی که به دبیرستان رفت با همه گیر شدن سرویس واین، با انتشار ویدیوهایی 6 ثانیهای در این شبکه اجتماعی معروف شد.
عمده شهرت وی به علت استایل کمدی به خصوصش است. ویدیوهای پل عمدتاً شامل بدلکاری، کارهای عجیب، شوخیهای کلامی و سربهسر گذاشتن دیگران میشود.
پل با جذب میلیونها فالوئر توانست خود را به چهرهای شناخته شده در فضای مجازی تبدیل کند و با بسته شدن واین، توجه او به یوتوب جلب شد.
اکنون لوگان پل دو کانال در یوتوب دارد که یکی به منظور انتشار ویدیوبلاگ و دیگری به اشتراک گذاشتن ویدیوهای روزانه اختصاص دارد. با توجه به آخرین گزارشات، کانالهایش سالانه 15 میلیون دلار درآمد دارند.
بردار او نیز جزو چهرههای معروف شبکههای مجازی است
شهرت لوگان پل، برادر کوچکترش را وادار نمود که به جرگهی تاثیرگذاران فضای مجازی بپیوندد.
جیک که ابتدا در ویدیوهای برادرش حضور داشت، کم کم روند فعالیت خود را از لوگان پل جدا نمود و اکنون 12 میلیون دنبالکننده در یوتوب دارد. 10 میلیون دنبالکنندهی اینستاگرام و 2.8 میلیون فالوئر توییتر را به این طرفداران اضافه کنید.
در مقایسه این دو برادر باید گفت که جیک به شدت جنجالیتر و پرسروصداتر فعالیت می کند. او مرتباً با همسایگان و اطرافیان خود در حال درگیر شدن است که این درگیریها یک بار موجب شد که وی از شرکت معروف دیزنی اخراج شود.
این دو برادر حتی با یکدیگر هم کنار نمیآیند. درگیری و رقابت این دو برادر سوژهی دعواهای طرفدارانشان در اینترنت شده است.
او چهرهی کمپینهای تبلیغاتی برندهای معروفی است
پس از شهرت ناگهانی، برندهای مختلفی سراغ لوگان آمدند و کمپینهای تبلیغاتی زیادی سعی کردند با استفاده از او، توجه مخاطبان اینترنتی و نوجوان را به خود جلب کنند.
پل اکنون چهرهی تبلیغاتی برندهای دانکن دونات (مشهورترین برند پیراشکی آمریکا) و پپسی است. با اینکه این برندها درآمد بسیار زیادی به حساب پل ریختهاند اما او معتقد است که این مبالغ در برابر ارزش واقعی او بسیار ناچیز است.
وی چند کسبوکار دیگر نیز دارد
او به غیر از پروفایلهای شبکه های اجتماعی خود، فعالیتهای کاری دیگری نیز دارد. لوگان پس از کنار گذاشتن تحصیلات دانشگاهی، برند البسهی مخصوص خود را تاسیس نمود که به لباسهای راحت با رنگ روشن اختصاص دارد. او حتی سعی کرده به دنیای موسیقی هم وارد شود، ویدیوی وی طی دو ماه 34 میلیون بازدید خورده که باعث شده پل به انتشار ترکهای دیگری نیز بپردازد.
رویای ستاره شدن در هالیوود را در ذهن خود میپروراند
با استناد به حرفهای پدر لوگان، وی علاقه دارد به ویل اسمیتی سفید پوست تبدیل شود. (جدای از اظهارنظرهای نژادپرستانه) او آرزو دارد تا با بازی در فیلمهای کمدی و اکشن، سبک به خصوص خود را وارد هالیوود کرده و به ستارهای صاحب سبک تبدیل شود.
وی که تجربه بازی در نقشهای کوتاه در سریالهای معروفی را دارد، سال گذشته نقش اول فیلمی به تهیه کنندگی یوتوب بود که از نظر منتقدان، فیلم بسیار به هم ریخته و سطح پایینی بوده است.
این اولین باری نیست که او جنجال آفرینی میکند
مشهور شدن دردسرهای خاص خود را دارد، همه این مطلب را می دانند.
لوگان پل چندین بار در توییتهای مختلف به سیاهپوستان و زردپوستان توهینهای زنندهای کرده است. او اغلب زردپوستان را با لغت «دختر و پسرهای کوچولوی آسیایی» خوانده که این مهم، شوخیهایش در جنگل خودکشی ژاپن را زنندهتر از همیشه جلوه داده است. البته پل همواره سعی کرده با عذرخواهی، جو منفی بوجود آمده را کنترل کند.