ماهان شبکه ایرانیان

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی:

کشور در برخی دانش های فنی صنعت پتروشیمی خودکفا شده است

تهران- ایرنا- مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی می گوید، متخصصان ایرانی به برخی دانش های فنی (لایسنس) صنعت پتروشیمی دست یافته اند که کشور را از واردات آنها بی نیاز می کند.

کشور در برخی دانش های فنی صنعت پتروشیمی خودکفا شده است
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «علی محمد بساق زاده» روز سه شنبه در مراسم هفتمین جایزه تعالی صنعت پتروشیمی به حمایت از ساخت داخل اشاره کرد و افزود: برخی لایسنس ها را که پیش از این وارد می شد، می توانیم در شرکت های داخلی و با استفاده از کارشناسان داخلی تامین کنیم.
وی بهینه سازی مصرف انرژی را از جمله برنامه های در دست اجرای صنعت پتروشیمی عنوان کرد و افزود: صنعت پتروشیمی دارای بالاترین ارزش افزوده تولیدات نفت و گاز است و بر این اساس باید توسعه بیشتری یابد.
بساق زاده گفت: در شرایط سخت تحریم توانستیم برخی واحدهای پتروشیمی را راه اندازی کنیم و در مدار تولید قرار دهیم.
مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به ارزیابی شرکت ها در جایزه تعالی گفت: بخش قابل توجهی از شرکتهای ارزیابی شده مربوط به بخش های بالادستی و پشتیبانی بوده اند.
به گزارش ایرنا، مراسم هفتمین جایزه تعالی صنعت پتروشیمی امروز با حضور مرضیه شاهدایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، «امیرحسین زمانی نیا» معاون امور بین الملل وزیر نفت و فعالان صنعت پتروشیمی در هتل المپیک برگزار شد.
بساق زاده روزگذشته (دوشنبه) در نشست خبری به مناسبت برگزاری هفتمین جایزه تعالی صنعت پتروشیمی، با تشریح روند ارزیابی شرکت های فعال در صنعت پتروشیمی گفته بود: جایزه تعالی صنعت پتروشیمی در اروپا به ثبت رسیده است که مدلی جهانی برای ارزیابی عملکرد شرکت ها به شمار می رود.
رئیس شورای سیاستگذاری جایزه تعالی پتروشیمی درباره ارزیابی شرکت ها نیز بیان داشت: مدل جایزه تعالی صنعت پتروشیمی یک مدل معتبر جهانی برای بررسی و ارزیابی وضعیت مدیریتی و عملکرد شرکت ها به شمار می رود که تاکنون 6 دوره آن در کشور برگزار شده است.
بساق زاده با بیان این که نظامنامه جایزه تعالی پتروشیمی ایران سال گذشته در نهاد ای اف کیو ام (EFQM) اروپا به ثبت رسید، اضافه کرد: اکنون بخش های بالادستی و پایین دستی در ارزیابی این رخداد، همکاری دارند.
وی با بیان این که این جایزه علاوه بر شرکت های پتروشیمی به سایر شرکت های صنعت نفت نیز تسری یافته است، ادامه داد: این جایزه، امکان ارزیابی شرکت های مختلف را فراهم می کند.
مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: به عنوان مثال، شرکت های تامین کننده تجهیزات یا شرکت های فعال در عرصه تعمیرات می توانند بر اساس نتایج این ارزیابی ها، اقدام به همکاری کنند.
اقتصام **2220**1070**1561**خبرنگار: میثم طاهری **انتشار: مژگان توانا


https://t.me/irnaeco
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان