سکوت دنیل دی-لوئیس پس از اعلام بازنشستگی شکسته شد: به‌شدت غمگینم

این بازیگر که تابه‌حال برنده سه جایزه اسکار شده می‌گوید قصد کناره‌گیری از بازیگری را تا پیش از شروع فیلم‌برداری «موضوع فانتوم» Phantom Thread نداشته است.

این بازیگر که تابه‌حال برنده سه جایزه اسکار شده می‌گوید قصد کناره‌گیری از بازیگری را تا پیش از شروع فیلم‌برداری «موضوع فانتوم» Phantom Thread نداشته است.

عاشقان فیلم از ماه ژوئن امسال پس از شنیدن خبر دوری دنیل دی-لوئیس Daniel Day-Lewis از دنیای فیلم به‌شدت غصه‌دار شده‌اند. دی-لوئیس اعلام کرده بود پس از بازی در «موضوع فانتوم» ساخته پل توماس اندرسون Paul Thomas Anderson دیگر در هیچ فیلمی بازی نخواهد کرد. از زمانی که خبر بازنشستگی برنامه‌ریزی‌شده‌‌‌ی دی-لوئیس اعلام شد، او در یک سکوت طولانی فرورفته بود، اما به‌تازگی در مصاحبه با مجله دبلیو پرده از افکارش برداشت.

دی-لوئیس به دبلیو گفته: “پیش از ساخت این فیلم، من هیچ ایده‌ای درباره کنار گذاشتن بازیگری نداشتم. شکی نیست که قبل از ساخت این فیلم من و پل اوقات بسیار خوشی را باهم داشتیم؛ اما بعد خنده بر لب‌های هردو ما خشک شد چون غرق در حس حزن و ناراحتی شده بودیم. این مسئله ما را شگفت‌زده کرد. ما نمی‌دانستیم باعث به وجود آمدن چه چیزی شده‌ایم. کنار آمدن با آن هنوز هم برایمان سخت است.”طبق گزارش این مجله، دی-لوئیس درباره بازنشستگی‌اش تنها با همسرش، ربکا میلر Rebecca Miller نویسنده و کارگردان سینما، صحبت کرده بود. او در گذشته نیز به فکر کناره‌گیری از بازیگری بوده و همین باعث فاصله‌های طولانی میان فیلم‌هایی که بازی کرده می‌شده است؛ اما همیشه یک کارگردان یا یک نقش خاص جرقه‌های علاقه به بازگشت به این صنعت را دوباره در او تازه می‌کردند. با «موضوع فانتوم» که درباره دنیای مد و طراحی است اعتیاد عجیبی در او شکل گرفت و طبق گفته خودش به‌شدت تحت تأثیر فیلم‌نامه قرار گرفته بود؛ اما فیلم‌برداری بسیار سخت‌تر و چالش‌برانگیزتر از چیزی که انتظار داشت، پیش رفت. او دقیقاً جزئیات مسئله را نمی‌داند چون برای خودش هم هنوز جای سؤال باقی‌مانده است و گفته به همین دلیل فیلم را تماشا نخواهد کرد.

دی-لوئیس گفت: “من هنوز نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد، اما هر چه هست، به‌شدت مرا درگیر کرده و رهایم نمی‌کند. اینکه نمی‌خواهم فیلم را ببینم، به تصمیم من برای خداحافظی از بازیگری مربوط است. بااین‌حال، این دلیلِ احساس ناراحتی طولانی‌مدت من نیست. این حزن در طول روایت داستان به من دست داد و واقعاً علتش را نمی‌دانم.”پیش از هر چیز، یکی از دلایلی که دی-لوئیس بازنشستگی‌اش را به‌صورت عمومی اعلام کرد، سخت بودن پایبندی به تصمیمش بوده است. برخلاف گذشته که تنها برای یک نقش در فکر بازنشستگی و تجدیدقوا بوده، این دفعه “خط قرمز” ی را مشخص کرد تا بتواند به‌طورجدی برنامه‌‌ی خارج شدن از هالیوود را بچیند.

او در ادامه گفت: “می‌دانستم که اعلام این خبر جنجال‌برانگیز خواهد بود، اما می‌خواستم خط قرمزی تعیین کنم تا دوباره به سمت پروژه دیگری کشیده نشوم. همه عمرم درباره اینکه چطور باید به حرفه بازیگری پایان بدهم، زبان‌درازی کرده بودم و حالا نمی‌دانم چرا این مرتبه همه‌چیز متفاوت است. بااین‌حال این دفعه این تغییر ناگهانی در من ریشه دوانده و به‌نوعی «اجبار» تبدیل‌شده است. من باید این کار را انجام می‌دادم.”

وقتی از او پرسیده شد حالا که این خبر را اعلام کرده و از حرفش کوتاه نیامده، احساس بهتری دارد یا نه در پاسخ گفت: “«هنوز نه. من به‌شدت غمگینم؛ و این احساسِ به‌جایی است. اگر برای رسیدن به یک زندگی تازه، این حس با شادمانی ترکیب می‌شد، بسیار عجیب می‌نمود. من از 12 سالگی به بازیگری علاقه داشتم و آن زمان، همه نمایش‌ها به‌جز تئاتر (مثل جعبه نور) در تاریکی اجرا می‌شدند. وقتی شروع کردم، مسئله اصلی رسیدن به رستگاری بود. حالا، می‌خواهم دنیا را به روش متفاوتی کشف کنم.”گزارش‌های اولیه مبنی بر این بود که دی-لوئیس می‌خواهد شغل تازه‌ای در دنیای مد داشته باشد، اما او این شایعات را تا حدی رد کرد. در حال حاضر او هیچ برنامه معینی برای آینده ندارد، اما یکی از چیزهایی که به آن مشغول خواهد شد، ورزش بوکس است. از دی-لوئیس پرسیده شد در آینده منتظر چه اتفاقی باشیم؟ او پاسخ داد: “چه کسی می‌داند؟ من هنوز راه مشخصی انتخاب نکرده‌ام؛ اما بیکار هم نخواهم بود. من از سکوت سنگین ترسی ندارم.”
فیلم «موضوع فانتوم» که آخرین نقش‌آفرینی دانیل دی-لوئیس در عرصه بازیگری به‌حساب می‌آید، از ماه دسامبر در سینماها اکران خواهد شد.
به همچنین بخوانید:
برترین فیلمهای شخصیت‌محور در سینمای امریکا
دنیل دی‌لوئیس آخرین بازی خود را در Phantom Thread به نمایش می‌گذارد

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان