تویوتا اولین اتوبوس سلول سوختی خود را به ادارهی حملونقلِ شهرداری توکیو تحویل داده و قرار است این اتوبوس در ماه مارس 2017 وارد خیابانها شود. این خودروی سبز با گنجایش 76 مسافر از دو سیستم سلول سوختی با الکترولیت پلیمر جامد (TFCS) بهره میبرد و هر واحد توان تولید 114 کیلووات قدرت را دارد. این اولین اتوبوس از 100 اتوبوس پیشبینیشدهی سبز است که قرار است تا سال 2020 و شروع بازیهای المپیک توکیو وارد ناوگان حملونقل این شهر شود.
سیستم سلول سوختی این اتوبوس در حقیقت توسط میرای، شرکت زیرمجموعهی تویوتا، ساخته شده و دارای 10 مخزن فشارقوی برای ذخیرهی 600 لیتر هیدروژن با فشار 700 بار است. هیدروژن، سلولهای سوختی را تغذیه کرده و در عوض باتریهای هیبریدیِ نیکلی-فلزی را شارژ میکند. این دو موتور الکتریکی میتوانند باهم در حدود 360 اسب بخار قدرت تولید کنند و گشتاور آنها به 660 نیوتون متر میرسد.
به گفتهی تویوتا، این اتوبوس علاوه بر مصارف حملونقل شهری، میتواند در هنگام بلایای طبیعی نیز 235 کیلووات ساعت برق برای راهاندازی تجهیزات تولید کند. اتوبوس جدید تویوتا نسبت به پیشرانههای احتراق داخلی بهینهتر هستند و در طول فعالیت خود هیچ آلایندهای از قبیل دیاکسید کربن یا سایر ذرات معلق تولید نمیکند. بهعلاوه این اتوبوس دارای استانداردهای لازم برای سوار و پیاده شدن افراد پیر و کودکان بوده و فاقد پلهی اضافی است.