ماهان شبکه ایرانیان

«باران شغال» منتشر شد

مجموعه شعر مهدی مقیم‌نژاد با عنوان «بارانِ شغال» منتشر شد.

«باران شغال» منتشر شد

به گزارش ایسنا، این مجموعه شامل 57 قطعه شعر کوتاه و بلند است که توسط انتشارات حرفه هنرمند به چاپ رسیده است. مهدی مقیم‌نژاد، استادیار دانشگاه هنر تهران، عمدتاً به عنوان هنرمند عکاس و پژوهشگر شناخته می‌شود، اما این کتاب دومین تجربه او در حوزه شعر به حساب می‌آید.

اولین کار شعری مقیم‌نژاد کتابی بود با عنوان «جایی که غروب درنگ می‌کند» که به گزینش و ترجمه شعر معاصر آمریکا اختصاص داشت و در سال 1385 توسط نشر ثالث به چاپ رسید.

در مقدمه کتاب «بارانِ شغال» آمده است: «باران شغال یا شالْ وارِشْ در لفظ مازندرانی در اصل به وضعیتی جوّی گفته می‌شود که در آن باران و آفتاب توأمان رخ می‌دهد. به باور مردمان قدیم شغال‌ها از این شرایط بسیار خشنود خواهند شد یا به عبارتی عروسی شغال‌هاست. همچنین می‌تواند دلالتی باشد بر موقعیت‌های برزخی، متناقض، فریبنده و ناپایدار. بر زیستن در حالتی نه این و نه آنی یا تسلط نیروی شر بر طبیعت.»

مقیم‌نژاد که پیش‌تر کتاب‌هایی همچون «نشانه‌شناسی عکاسی»، «عکاسی و نظریه»، «هنر در عصر دیجیتال» و همچنین مقالات متعددی درباره هنر و عکاسی را منتشر کرده، «بارانِ شغال» را یکی از شخصی‌ترین و مهم‌ترین آثار کارنامه هنری‌اش می‌داند.

کتاب «بارانِ شغال» در 128 صفحه با شمارگان 1000 نسخه و قیمت 12000 تومان عرضه شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان