مهم نیست که شما چقدر وسواسی و تمیز باشید؛ وجود بوی بد در قسمت‌هایی از خانه، اجتناب‌ناپذیر است. اما نباید ناامید شوید. همیشه یک روش خانگی برای زدودن بوی بد از هر چیز وجود دارد. در ادامه مطلب با این روش‌ها آشنا شوید.

  • آشپزخانه بو گرفته

وقتی در حال پختن مواد غذایی با بوی تند (مثل ماهی یا کلم) هستید، یک کاسه کوچک از سرکه سفید را روی گاز بگذارید تا بو را به خود جذب کند. برای بوهای مزاحم ناشی از یخچال، جوش شیرین را داخل یک ظرف پلاستیکی دردار ریخته و چند سوراخ روی در آن ایجاد کنید. چند وقت یک بار آن را عوض کنید. دیواره‌های یخچال را یا سرکه سفید بشویید تا بوهای ماندگار از بین بروند.

بوی بد

  • سرویس بهداشتی

برای از بین بردن بوی بد حمام، مقداری روغن دارچین یا پرتقال را روی چند توپک پنبه‌ای بزنید و آنها را داخل یک کاسه روی یکی از قفسه‌ها قرار دهید.

هنگام نظافت لوازم سرویس بهداشتی، برای از بین بردن بوی بد، یک لیوان سرکه را داخل کاسه توالت بریزید و بگذارید 5 دقیقه بماند. سپس آن را سریع بشویید و سیفون را بکشید.  

بوی بد

  • تشک بد بو

چند وقت یک بار یک ماده ضدعفونی کننده را به تشک اسپری کنید تا باکتری‌های ایجادکننده بو را از بین ببرد. بعضی اوقات مقداری جوش شیرین را روی تشک ها بپاشید و بعد از 15 دقیقه جارو کنید.

بوی بد

  • زیرزمین مرطوب

جعبه‌ای از زغال چوب فعال را داخل زیرزمین بگذارید تا رطوبت را به خود جذب کند. اگر کپک یا قارچ را در زیرزمین پیدا کردید، مشکل بزرگ است و باید یک دستگاه رطوبت‌گیر بخرید.

بوی بد

  • گنجه‌ای که بوی نا گرفته

آویزان کردن جوراب‌هایی پر از گِل قهوه اینجا هم کاربردی است.

بوی بد

  • حیوان خانگی

مهمانان در راهند و شما فرصت ندارید که حیوان خانگی خود را که بوی بدی هم گرفته، حمام کنید. به آرامی مقداری جوش شیرین را داخل موهای آن بپاشید، آن را بمالید و سپس موهای حیوان را شانه بکشید.

جوش شیرین