پدیده زیبای ماه گرفتگی آبی بعد از ۱۵۰ سال در سال ۲۰۱۸

اما اینجا صحبت ما فقط ماه کامل نیست. بلکه در تاریخ ۳۱ ژانویه با دو پدیده آسمانی به صورت همزمان یعنی ماه گرفتگی آبی در آسمان آمریکای شمالی و غربی و آسیای شرقی مواجه خواهیم شد

پدیده زیبای ماه گرفتگی آبی بعد از 150 سال در سال 2018

درسال 2017 شاهد یکی از پدیده های زیبای آسمانی “خورشید گرفتگی” بودیم و به زودی باید آماده یکی دیگر از این پدیده های کمیاب باشیم که پیش بینی شده است بعد از 150 سال برای اولین بار در تاریخ 31 ژانویه سال 2018 در طی ماه آبی اتفاق خواهد افتاد. ماه آبی سومین قرص کامل ماه در فصل هایی است که به جای سه بار چهار بار قرص کامل ماه دیده می شوید. ماه کامل زمانی اتفاق می افتد که ماه در نزدیک ترین نقطه مدار حول زمین قرار می گیرد و به همین دلیل 14 درصد بزرگ تر و 30 درصد روشن تر از حالت همیشگی و به رنگ آبی  دیده می شود. به همین دلیل به آن ماه آبی می گویند.

ماه گرفتگی آبی

اما اینجا صحبت ما فقط ماه کامل نیست. بلکه در تاریخ 31 ژانویه با دو پدیده آسمانی به صورت همزمان یعنی ماه گرفتگی آبی در آسمان آمریکای شمالی و غربی و آسیای شرقی مواجه خواهیم شد. به طور میانگین ماه آبی هر 2 سال و نیم یک بار در آسمان دیده می شود بنابراین دفعات رخ دادن آن بیشتر از ماه گرفتگی است. ماه گرفتگی آبی آخرین بار در سال 1866 اتفاق افتاد و امسال برای دومین بار شاهد این اتفاق نادر و زیبا در آسمان هستیم که برای مشاهده دوباره آن باید تا سال 2028 صبر کنیم البته اگر عمری تا آن زمان باقی مانده باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان