صبحانه در خدمت لاغری! (۱)

خوردن غذاهای سالم و بی‌خطر در کاهش وزن و افزایش سرعت این روند تاثیر بسزایی دارد. رژیم‌های غذایی سالم که باعث سوزاندن چربی‌ها می‌شوند، حاوی میوه‌ها، سبزیجات، کربوهیدرات‌ها و چربی‌های اندک هستند.

صبحانه در خدمت لاغری! (1)

تحریریه ماهنامه دنیای سلامت

 

چگونه می‌توان چربی‌های اضافی بدن را سوزاند و از بین برد؟ برای این کار روش‌های متفاوتی وجود دارد. همه کارشناسان شنا کردن را روش مناسبی برای سوزاندن چربی‌ها و همچنین به دست آوردن آرامش می‌دانند. آنها به افراد پیر و چاق شنا کردن و انجام حرکات ایروبیک را پیشنهاد می‌کنند. حرکات ایروبیک در آب تاثیر زیادی در لاغر شدن دارد؛ اما فراموش نکنید که نباید خود را در آب خسته کنید.

همه افراد به محض کاهش فعالیت‌های فیزیکی، شروع به چاق شدن می‌کنند؛ بنابراین برای جلوگیری از چاقی و انباشته شدن چربی‌های اضافی در بدن هیچ‌گاه نباید از حرکات ورزشی و در ساده‌ترین شکل، پیاده‌روی غافل شد. یکی دیگر از شیوه‌های کاهش وزن، سوزاندن چربی‌ها از طریق یک برنامه غذایی صحیح است.

این اتفاق از طریق تغییر فرایندهای فیزیکی غذاهایی که مصرف می‌شود، می‌افتد. خوردن غذاهای سالم و بی‌خطر در کاهش وزن و افزایش سرعت این روند تاثیر بسزایی دارد. رژیم‌های غذایی سالم که باعث سوزاندن چربی‌ها می‌شوند، حاوی میوه‌ها، سبزیجات، کربوهیدرات‌ها و چربی‌های اندک هستند. در واقع هر غذایی که خوردن آن برای جسم ما ضروری است، فقط باید در حد نیاز بدن خورده شود و به این برنامه، برنامه غذایی متعادل می‌گویند.

برای این منظور نباید از قندهای مصنوعی و نوشیدنی‌های فرآوری شده زیاد استفاده کرد. به جای این محصولات غیرطبیعی بهتر است از میوه‌های طبیعی استفاده شود. غذاهای کم کالری ضمن اینکه نیروی لازم بدن را تامین می‌کنند، موجب چاق شدن نمی‌شوند. اگر تصمیم گرفته‌اید که لاغر شوید، آب زیاد بنوشید.

این کار باعث افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود و افزایش سوخت و ساز بدن به سوزاندن چربی‌ها و کاهش وزن کمک می‌کند. در ضمن، سموم بدن نیز دفع می‌شوند. با نوشیدن آب زیاد می‌توانید مطمئن باشید که بدن‌تان به اندازه کافی مایعات در دسترس دارد. برای جلوگیری از پر خوری، به آهستگی غذا بخورید و غذاها را به طور کامل بجوید.

آیا خوردن میوه در وعده غذایی صبحانه باعث لاغری می‌شود؟
خیر، خوردن میوه به تنهایی و به جای صبحانه باعث افزایش قندخون می‌شود و برای کاهش وزن باید میزان قندخون را تنظیم کرد. بالا و پایین رفتن قندخون باعث می‌شود فرد نیاز بیشتری به خوردن چیزهای شیرین و پر قند احساس کند. خوردن قندهای ساده و میوه‌های بسیار شیرین مثل موز، انبه و خرما، باعث افزایش قندخون می‌گردد و افزایش قندخون نیز در برخی افراد ایجاد مشکلات جدی می‌کند.

ضمن اینکه قند اضافی بدن در کبد ذخیره می‌شود. یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش قند خون و جلوگیری از افزایش آن از طریق خوردن میوه‌ها این است که آنها در کنار آمینواسیدها، فیبرها و چربی‌ها مصرف شوند. مثلا سعی کنید میوه‌ها را همراه با آجیل‌ها بخورید یا اینکه از چربی‌های امگا 3، بذر کتان و شاهدانه در کنار میوه‌ها استفاده کنید. ما پیشنهاد می‌کنیم برای صبحانه خود از سبزیجات و آب سبزیجات استفاده کنید و یا حتی روز خود را با سالاد شروع کنید؛ به این ترتیب سطح انرژی‌تان افزایش می‌یابد، ولی نگران چربی و کالری بالا نخواهید بود.

میوه‌های سالم

میوه‌های توتی
توت‌ها بیشتر از سایر میوه‌ها مکانیسم بدن را تنظیم می‌کنند. آنها سرشار از فیبر، ویتامین و املاح هستند که می‌توانند از بدن در برابر بیماری‌ها محافظت کنند. در این مورد نیز توت وحشی ترجیح دارد توت وحشی را می‌توان فریز کرد و در هر موقع از سال مصرف نمود.

آواکادو 
منبع خوبی از چربی‌های اولیه و برای سلامتی بسیار مفید است. آواکادو سرشار از فیبر، ویتامین‌ها و املاح می‌باشد و سوخت مورد نیاز بدن را تامین می‌کند. بافتی خمیری دارد و رنگ آن سبز است. 

انجیر
انجیر حاوی پتاسیم، کلسیم و آهن است و انجیر تازه بسیار مغذی‌تر از انجیر خشک می‌باشد. انجیر خشک حاوی غلظت ناسالمی از قند طبیعی است. در صورت استفاده از انجیر خشک، هیچ‌گاه در مصرف آن زیاده‌روی نکنید.

انار 
بهترین میوه که به بهترین شکل جذب خون می‌شود و بیشترین حفاظت را از بدن در برابر رادیکال‌های آزاد می‌کند، انار است. انار سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هاست. 

سیب
سیب نیز سرشار از فیبر، ویتامین‌ها، املاح و آنتی‌اکسیدان‌هاست. وقتی میوه‌های بسیار شیرین مثل موز و انبه می‌خورید، بهتر است از مقداری کاهو، آواکادو و میوه‌های سبز در کنار آنها استفاده کنید...

 

 

برای خواندن بخش دوم -صبحانه در خدمت لاغری!- اینجا کلیک کنید. 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر