رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی تاکید کرد

ضرورت حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی در ایام نوروز

حجت الاسلام والمسلمین مظفری بر حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی در ایام نوروز ۹۶ تأکید کرد.

به گزارش گروه حقوقی قضایی خبرگزاری میزان؛ به نقل از روابط عمومی دادگستری آذربایجان شرقی؛ حجت الاسلام والمسلمین مظفری در ارتباط با  اقدامات پیشگیرانه در جهت جلوگیری از تصرف و تخریب اراضی ملی و منابع طبیعی واقع در استان، بر حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی تأکید کرد و گفت: ادارات دولتی بایستی نسبت به حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی به وظایف ذاتی خود عمل و در اولین فرصت اقدام به رفع تصرف نمایند.

در این جلسه مقرر شد یگان حفاظت اداره منابع طبیعی استان، امور اراضی و راه و شهرسازی ضمن توجیه نیروهای عمل کننده و ایجاد حساسیت در بین آنها، نسبت به تشکیل و تقویت گشت های حفاظتی در ایام تعطیلات نوروزی اقدام کرده و به دادستان های حوزه های قضایی گزارش کنند.

همچنین مقرر شد دبیرخانه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی دادگستری استان با دادستان های حوزه های قضایی مکاتبه و بر اتخاذ تدابیر پیشگیرانه در جهت جلوگیری از تصرف و تخریب اراضی ملی و منابع طبیعی تأکید نماید تا در جهت جلوگیری از تصرفات احتمالی افراد فرصت طلب بالخصوص در ایام تعطیلات نوروزی اقدام کنند.

نیز شهرداری ها در راستای پیشگیری از تعدّی و تجاوز به حریم شهرها و ساخت و سازهای غیرمجاز، اکیپ های ویژه نوروزی در قالب گشت زنی را تقویت و بر عملکرد اکیپ ها نظارت نمایند.

گشت های نیروی انتظامی نیز در راستای پیشگیری از وقوع جرم در زمینه تصرفات اراضی ملی، حریم راهها، رودخانه ها و احداث غیرمجاز ساختمان، با هماهنگی پلیس راهور و پلیس راه استان، با موارد به عنوان جرم مشهود برخورد و به دادسرا و مراجع قضایی گزارش کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر