تظاهرات یونانی‌ها در اعتراض به سیاست‌های ریاضت اقتصادی

تظاهرات اتحادیه‌های کارگری یونان در اعتراض به لایحه ریاضتی جدید که حق برگزاری اعتصاب را دشوارتر کرده و روند مصادره املاک را تسریع می کند، منجر به درگیری با پلیس و مختل شدن حمل و نقل عمومی شد.

به گزارش ایسنا به نقل از نیویورک تایمز، بیش از 8000 نفر از مردم یونان در مرکز شهر آتن در این راهپیمایی شرکت کردند. در انتهای این راهپیمایی هنگامی که معترضان قصد نزدیک شدن به پارلمان یونان را داشتند با پلیس درگیر شدند هر چند که هیچ گزارشی مبنی بر دستگیری یا زخمی شدن تظاهرکنندگان مخابره نشده است.

لایحه ریاضتی که دوشنبه این هفته به رای گذاشته خواهد شد، احتمالا آخرین بسته تدابیر ریاضتی پیش از خروج یونان از برنامه نجات در ماه اوت امسال خواهد بود. جیورجوس پروس- از اعضای ارشد حزب کمونیست یونان و یکی از سازمان دهندگان این تظاهرات، وعده داده تا اعتراضات را در آستانه رای گیری روز دوشنبه تشدید کند. وی گفت: بگذارید آن ها راجع به هر چه دوست دارند رای گیری کنند، ما متوقف نخواهیم شد.

بدنبال فروپاشی اعتماد نسبت به توانایی یونان برای بازپرداخت بدهی، این کشور توانایی خود  برای تامین مالی از طریق بازارهای بین المللی اوراق قرضه را در سال 2010 از دست داد، اما پس از سال ها  محدودیت بودجه، امیدها نسبت به آینده ای روشن تر برای اقتصاد یونان افزایش یافته است. برای مثال، بازده اوراق قرضه 10 ساله یونان به زیر 4 درصد کاهش یافته که کمترین مقدار در یک دهه اخیر بوده و نشانه واضحی از افزایش امیدواری سرمایه گذاران نسبت به جنبه های اقتصادی یونان به شمار می رود.

طبق پیش نویس قانون جدید، اتحادیه های کارگری باید تعداد بیشتری از اعضای خود را برای شرکت در اعتصابات یا تظاهرات راضی به حضور کنند تا اقدام مذکور قانونی تلقی شود با این حال دیمیتریس تساناکوپولوس- سخنگوی دولت یونان تاثیر لایحه پیشنهادی را محدود خواند: این لایحه روی اتحادیه های کارگری اثری ندارد و فرایند فراخوانی برای اعتصاب ها را تغییر نخواهد داد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر