رک و بی پرده با عباس سرخاب:

امروز ورزش هرمزگان شکست‌خورده است/ بقا آلومینیوم، جفا در عدالت در فوتبال بود

سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم هرمزگان به تشریح چگونگی سقوط این تیم به لیگ دسته سوم کشور، عدم‌حمایت مسئولان و برنامه آینده‌اش برای تأسیس یک تیم فوتبال جدید در استان هرمزگان جهت حضور در مسابقات لیگ دسته دوم کشور پرداخت.

امروز ورزش هرمزگان شکست‌خورده است/ بقا آلومینیوم، جفا در عدالت در فوتبال بود

عباس سرخاب، مدافع سابق تیم ملی فوتبال کشورمان و استقلال تهران در گفت‌وگو با ایسنا پیرامون سقوط این تیم لیگ دسته سوم کشور، افزود: باید در این بخش از دو منظر نگریست هم بعد فنی و هم بعد مدیریت اقتصادی زیرا هر دو مهم درنتیجه گیری دخیل و سهیم هستند.

تیم آلومینیوم فاقد فاکتور اقتصادی بود

وی با بیان اینکه هر باشگاهی ساختار و برنامه‌ریزی نداشته باشد باید سراشیبی سقوط را پیشه بگیرد، تصریح کرد: بحث تیم فوتبال آلومینیوم بحث ویژه‌ای است که یک‌بار صعود بسیار مهمی را به لیگ برتر و امروز شاهد سقوطی اسفبار به لیگ سه را تجربه کرده است.

سرخاب با اشاره به اینکه علاوه بر بحث فنی در داخل زمین، بحث مدیریتی در بیرون زمین و تشکیلات مناسب امری خطیر است، خاطرنشان کرد: در رأس این امور مسائل اقتصادی و سرمایه‌گذاری است که تیم آلومینیوم فاقد این فاکتور بسیار مهم بود که بدون آن نمی‌توان به مقصد رسید.

امروز ورزش هرمزگان شکست‌خورده است

سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم هرمزگان با بیان اینکه زمانی آلومینیوم به موفقیت رسید که دست به سرمایه‌گذاری مناسب زد و زمانی که از لحاظ مالی دچار مشکل شد مسیر سقوط را دنبال کرد، ادامه داد: در زمانی آلومینیوم با سرمایه‌گذاری مناسب امتیاز تیم فولاد را در اختیار گرفت و با برنامه‌ریزی و تزریق پول مناسب باعث اوج فوتبال هرمزگان و صعود به لیگ برتر شد اما امروزه شاهد عدم پشتوانه مالی و مدیریت دلسوز ورزشی برای هرمزگان هستیم زیرا با نتایج اخیر سرخاب‌ها، رحیمی‌ها، جباری‌ها، سیانکی ها شکست نخورده‌اند بلکه ورزش هرمزگان سقوط کرده و امروز ورزش و به‌ویژه فوتبال در هرمزگان شکست‌خورده است.

نتایج اخیر ورزش استان شکست مدیریت استان است نه شکست فنی!

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال کشورمان با اشاره به اینکه نتایج اخیر ورزش استان شکست استان و مدیریت هرمزگان است نه شکست فنی، اضافه کرد: در شرایطی که در کشور بحران اقتصادی وجود دارد، کارخانه آلومینیوم باوجود اعلام به عدم تمایل به تیمداری با مساعد نصوری کمک‌هایی کرد اما این کمک‌ها جوابگوی مشکلات عدیده تیم آلومینیوم نبود زیرا یک باشگاه نرم‌افزار و سخت‌افزار می‌خواهد و با این کمک‌های تزریقی اندک نمی‌شد کاری به‌پیش برد.

نباید در شکست‌های اخیر به دنبال مقصر گشت

وی با بیان اینکه مسئولان استان همان‌طور که برای عمران، سیاست، مسائل اجتماعی و فرهنگی بودجه پیش‌بینی می‌کنند برای ورزش حرفه‌ای هم باید بودجه‌ای در نظر بگیرند، افزود: نباید در شکست‌های اخیر به دنبال مقصر گشت بلکه باید از امروز به دنبال برنامه‌ریزی و تأمین بودجه لازم برای تیم‌های فوتبال آلومینیوم و شهرداری باشیم تا در فصل آتی شاهد شکست‌های این‌چنینی نباشیم.

استعفا هم دادم اما به‌واسطه تماس امینی زاده برگشتم

سرخاب با اشاره به اینکه در اواسط فصل پیش‌بینی شرایط امروز را کرده بودم و حتی استعفا هم دادم اما به‌واسطه تماس امینی زاده، رئیس هیئت فوتبال استان بار دیگر به تمرینات تیم آلومینیوم بازگشتم، خاطرنشان کرد: مسابقاتی بود با 9 تا 12 نفر به سفر می‌رفتیم و آیا با کسب این نتایج می شود انتظار داشت که موفقیتی حاصل شود.

بقا آلومینیوم، جفا در عدالت در فوتبال است

وی بقا آلومینیوم در لیگ دسته دوم فوتبال کشور را جفا در عدالت در فوتبال دانست و عنوان کرد: امکانات تیم آلومینیوم در حد زیر صفر بود از تأمین توپ گرفته تا حتی آب‌معدنی با مشکل مواجه بودیم و حتی برای استراحت در فرودگاه، در اتوبوس و هرجایی که تصور شود برای آنکه هزینه‌ای بر دوش باشگاه گذاشته نشود، استراحت کردیم.

سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم هرمزگان با اشاره به اینکه اگر آلومینیوم در لیگ دسته دوم می‌ماند الگویی بدی برای فوتبال کشور و هرمزگان می‌شد که با نداری‌ها هم می شود به موفقیت رسید درحالی‌که در فوتبال امروز صحبت از امکانات حرفی ابتدایی است.

به شرف بازیکنانم درود می‌فرستم

سرخاب با بیان اینکه امیدوارم این سقوط سبب شود مسئولان استان کمی به خود بیایند و وظیفه خود را در قبال ورزش حرفه‌ای مرور کنند، تصریح کرد: در این فصل زجرهای زیادی را تحمل کردیم بازیکنانم در تأمین هزینه‌های اولیه زندگی مشکل داشتند و یک ریال پول هم دریافت نکردند هرچند نباید از زحمات امینی زاده، رئیس هیئت فوتبال هرمزگان که از زمان حضورش در امور باشگاه بسیاری از امور به‌خوبی صورت گرفت و در شش بازی یازده امتیاز کسب کردیم و اگر از ابتدای فصل این امر صورت می‌گرفت، می‌شد تیم آلومینیوم را در لیگ دسته دوم ماندگار کرد.

وی با اشاره به اینکه به دلیل مشکلات مالی و بدهی‌های سنگین نتوانستیم بازیکنی در نیم‌فصل جذب کنیم و بازیکنانمان تیم را ترک کردند تا در برخی مسابقات با 14 نفر شرکت کنیم در نیم‌فصل دوم و در مسابقه پایانی با کاسپین قزوین با دو بازیکن سه کارته و دو بازیکن مصدوم به قزوین رفتیم و به‌اجبار مصدوم‌ها را به زمین فرستادم و به شرف بازیکنانم درود می‌فرستم.

نباید به بخش خصوصی زور کرد بلکه باید شرایط را برای ورودشان هموار کنیم

سرخاب بدهی‌های گذشته باشگاه آلومینیوم را دلیل بی‌انگیزگی خریدار جدید کارخانه آلومینیوم المهدی در تیمداری دانست و عنوان کرد: بازهم از حمایت‌های این مجموعه سپاسگزارم و نباید به بخش خصوصی زور کنیم بلکه باید شرایط را برای ورودشان هموار و با بسته‌های تشویقی آن‌ها را جذب کنیم و به نظرم آلومینیوم در این سال‌ها بزرگ‌ترین خدمت را به ورزش هرمزگان کرده است و اگر بدهی‌های گذشته نبود به‌طور حتم در این فصل شاهد حمایت کارخانه آلومینیوم المهدی بودیم.

این شکست را متقبل می شوم و به گردن می‌گیرم

سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم هرمزگان با اشاره به اینکه همان‌طور که ماشین بدون بنزین حرکت نمی‌کند بازیکن بدون پول انگیزه‌ای برای راه رفتن ندارد، اضافه کرد: این فصل زجر کشیدیم اما نگذاشتیم آبروی استان برو و از مردم بابت سقوط عذرخواهی می‌کنم و این شکست را متقبل می شوم و به گردن می‌گیرم.

تیم آلومینیوم هرمزگان دیگر وجود ندارد

وی با بیان اینکه دیگر تیم آلومینیوم هرمزگان وجود ندارد و با این بدهی‌های روی دست مانده کسی حاضر به تقبل این تیم نیست و باید از ابتدا تیم دیگری بسازیم، خاطرنشان کرد: باید خوب برنامه‌ریزی کرد، پول تزریق کرد و با برنامه منسجم به‌سوی پیروزی حرکت کرد.

از استاندار هرمزگان گله منم

سرخاب با اشاره به اینکه مسئول نخست استان فردی تأثیرگذار در ورود سرمایه‌گذار به بخش ورزشی است، تصریح کرد: از استاندار هرمزگان گله منم که در بخش ورزش حرفه‌ای از مشاوران قوی استفاده نمی‌کند و به نظرم به‌خوبی در این خصوص به استاندار مشاوره داده نشده است یا اطلاعاتی در این خصوص ندارد زیرا باید استاندار بخواهد تا ورزش حرفه‌ای به موفقیت برسد و موردحمایت قرار بگیرد.

مشاوره هایم به استاندار سابق هرمزگان سبب موفقیت ورزش شد

وی با بیان اینکه زمانی که بنده مشاور استاندار سابق هرمزگان بودم با مشاوره هایم توانستم نظر وی را در حمایت از ورزش حرفه‌ای جلب کنم به‌گونه‌ای که تیم‌های فوتبال، والیبال و بسکتبال راهی لیگ برتر شدند و استاندار کمک شایانی به تیم‌های ورزشی کرد، تصریح کرد: حضور مشاور قوی امری مهم است و امیدوارم استاندار هرمزگان برای فصل آینده فکر جدی کند زیرا با این روند جز شکست نتیجه‌ای برای ورزش استان رقم نخواهد خورد.

با برنامه ریزی پنج ساله به سطح نخست فوتبال کشور می رسیم

سرخاب همچنین از هدفش برای راه‌اندازی تیمی جدید از فصل آینده در استان هرمزگان خبر داد و اضافه کرد: این تیم با حمایت یک بخش خصوصی وارد مسابقات حرفه‌ای فوتبال شده و قرار است طی برنامه‌ریزی پنج‌ساله به سطح نخست فوتبال کشور برسد.

وی با بیان اینکه این سرمایه‌گذاران به‌واسطه بنده حاضر به سرمایه‌گذاری در عرصه فوتبال شده‌اند و در بخش مالی نیاز به کمک کسی نداریم، خاطرنشان کرد: امیدوارم مسئولان به‌ویژه در فصل نخست به حمایت سخت‌افزاری بپردازند و در اختیار گذاشتن زمین تمرین و مسابقه و سایر امکانات کمک‌حال این حامیان خصوصی باشند تا بتوانیم تجربه تلخ گذشته و نابودی تیم‌های خصوصی را شاهد نباشیم.

سرخاب در پایان هدف این تیم را حضور در مسابقات لیگ دسته دوم کشور دانست و عنوان کرد: برای این امر رایزنی‌هایی صورت گرفته است که امیدوارم بتوانیم به‌زودی این موضوع را نهایی کرده و کارمان را برای فصل آتی آغاز کنیم گرچه راهی سخت پیش روداریم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان