پورشه اولین بار در این خودرو از ترکیب سری مشهور توربوی خود با برچسب جدید خود E-Hybrid برای ایجاد یک تیپ ردهبالای جدید در محصولات خود استفاده میکند. همچنین، این اولین بار است که پورشه یک خودروی هیبرید را به عنوان تیپ ردهبالا و پرچمدار خود معرفی میکند.
خوب، بیایید به اعداد نگاهی بیاندازیم: پورشه پانامرا توربو S ای-هیبرید قدرت خود را از ترکیب یک موتور 8 سیلندر 4 لیتری توین توربو با یک موتور الکتریکی تأمین میکند که مجموعا توانایی تولید 680 اسب بخار قدرت و 848 نیوتن متر گشتاور دارد. موتور هشت سیلندر این خودرو، همان موتوری است که در پانامرا توربو مورد استفاده قرار گرفته و از توان 550 اسب بخار و گشتاور 768 برخوردار است. بر اساس اعلام رسمی پورشه، پانامرا توربو S هیبرید قادر است در 3.2 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت آن 307 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.
مشابه مدل ضعیفتر پانامرا 4 هیبرید، موتور الکتریکی با سیستم انتقال قدرت یکپارچه شده است که در مدل توربو S ای-هیبرید، از جعبه دندهی 8 سرعتهی دوکلاچه استفاده شده و نیروی تولیدشده توسط پیشرانه، به هر چهار چرخ منتقل میشود. بر اساس حالت رانندگی، یک سیستم جداکننده (Decoupler) توسط یک کلاچ برقی به صورت الکترومکانیکی فعال میشود که گفته میشود قادر است زمان پاسخ سریع و انتقال نرم بین حالات مختلف رانندگی را امکانپذیر کند.
تأمین نیروی مورد نیاز موتور الکتریکی بر عهدهی یک باتری 14.1 کیلووات ساعتی لیتیوم یونی است که میتواند نیروی کافی برای طی مسافت 50 کیلومتر را تنها با استفاده از نیروی برق فراهم کند.
این خودرو بهگونهای طراحی شده است که بتواند در اکثر شرایط در حالت تمام الکتریکی حرکت کند. با این حال، اگر فشار بر پدال گاز به حد معینی برسد یا در صورتی که شارژ باتری کم شود، خودرو به حالت هیبرید تغییر حالت میدهد و موتور بنزینی وارد مدار میشود.
گزینههایی خاص برای بازار ایالات متحده در نظر گرفته شده است که شامل سیستم تعلیق هوایی استاندارد، ترمزهای کربن-سرامیکی، بستهی ویژهی Sport Chrono و رینگهای 21 اینچ 911 Turbo Style میشود. همچنین یک سیستم تهویهی هوای کمکی ویژه برای این خودرو در نظر گرفته شده است که امکان سرد یا گرم شدن خودرو هنگام شارژ شدن را فراهم میکند. قیمت این خودرو برای مدل معمولی از 184,450 دلار و برای مدل ویژه با فاصلهی بیشتر محورها از 195,850 دلار شروع میشود. برای هر دو مدل هزینهی 1050 دلاری حمل تا مقصد نیز به قیمتها اضافه میشود.
هرچند پورشه در مورد احتمال عرضهی تیپ توربو S ای-هیبرید برای سایر مدلها سکوت کرده است، شانس خوبی برای عرضهی تدریجی این تیپ برای سایر مدلها از جمله 911 وجود دارد. مدیر سابق تحقیق و توسعهی پورشه در سال 2015 اعلام کرد که برای نسل بعدی 911 استفاده از فناوری هیبرید را برنامهریزی کرده است و با توجه به اینکه امروزه در اکثر محصولات پورشه از سیستم توربوشارژ استفاده میشود، به نظر میرسد در 911 هیبرید از این سیستم نیز استفاده شود.
پانامرا توربو S ای-هیبرید، پیش از خودنمایی در نمایندگیها در اواخر سال جاری به عنوان مدل 2018، ماه آینده در نمایشگاه خودروی ژنو 2017 رونمایی خواهد شد. این نمایشگاه در روز 17 اسفند بازگشایی خواهد شد و آن زمان با اخبار نمایشگاه همراه شما خواهیم بود.