داشتن هدف بزرگ برای کاهش وزن بسیار خوب است. اما در عین حال مهم است که اهداف واقع بینانه باشند، چرا که شما نمی‌توانید مثلا 5 تا 6 کیلوگرم در یک هفته وزن کم کنید، حتی شاید در یک ماه نیز امکانپذیر نباشد. یک نکته‌ای که همیشه به مراجعین خود اشاره می‌کنم این است که همانطور که وزن شما یک شب بالا نرفته است پس انتظار نداشته باشید که یک شبه و در مدت بسیار کوتاه وزن کم کنید، "" متخصص تغذیه سایت تولینک".در این مطلب متخصص تغذیه ما به شما نکات مهمی‌ را که عقیده دارد به سرعت بخشیدن به کاهش وزن به شما کمک می‌کند توضیح می‌دهد.

تغییر دادن سبک زندگی‌ به منظور کاهش وزن یک فرآیند زمان‌بر است و اول از هر چیز نیاز به صبر دارد و تلاش. از سوی دیگر داشتن هدف واقعی در کاهش وزن کمک می‌کند که از نتیجه‌ای که می‌گیرید مایوس و ناامید نشوید. یک روش و طرز فکر که می‌تواند به شما کمک فراوان کند این است که به جای‌ تمرکز روی هدف نهایی کاهش وزن مثلا 20 کیلوگرم کاهش وزن اهداف کوچکتر داشته باشید. مثلا هدف گذاری کنید که در 6 ماه اول 10 تا 12 کیلو وزن کم کنید. سعی‌ کنید کیلو به کیلو برای کاهش وزن هدف و برنامه داشته باشید. 

1 .حتما بدانید که چه میزان باید وزن کم کنید

به یاد داشته باشید که روند کاهش وزن همیشه خطی‌ نیست، به این معنا که همیشه در یک زمان مشخص کاهش وزن یکسان نخواهد بود. افرادی که چاقتر هستند در ابتدا به نسبت بیشتر و سریعتر  وزن کم می‌کنند. مثلا اگر فردی دارای 5 کیلو اضافه وزن باشد کم کردن وزن برای او مشکل‌تر خواهد بود، چرا که در افراد سنگینتر بدن انرژی بیشتری را صرف فعالیت روزانه و همینطور برای ورزش کردن می‌کند. 

2. چه میزان کالری باید از غذای خود کم کنید

کم کردن بسیار زیاد کالری در شروع رژیم غذایی یک روش نامناسب و ناسالم و به هیچ عنوان میانبری برای کاهش وزن نیست. این یک باور غلط است که اگر خیلی‌ کمتر از معمول غذا بخوریم سریعتر وزن کم می‌کنیم. به گفته متخصص تغذیه ما نتیجه این کار می‌تواند حتی برعکس باشد. افرادی که کالری دریافتی خود را به شدت محدود می‌کنند بدن خود را در یک فاز متفاوت قرار می‌دهند که نتیجه این است که بدن کمتر از حد نرمال انرژی سوزی می‌کند و به محض شکستن رژیم خیلی سریع انرژی را به چربی‌ ذخیره می‌کند. پس بهترین راه این است که با نظر رژیم درمان کالری روزانه را تنظیم و ترجیحا کالری کم شده از مواد غیر ضروری و تنقلات پر انرژی باشد.

3 چه میزان ورزش در هفته برای شما واقع‌گرایانه است

کلید کاهش وزن مصرف کردن بیشتر کالری از دریافت کالری است و ورزش کردن می‌تواند کمک زیادی به این موضوع کند. اما یک معضل شایع بین مراجعین وجود دارد که معمولا انگیزه زیادی برای ورزش کردن دارند ولی‌ اهداف آنها زیاد واقع گرایانه نیست. بسیار مهم است که بدانیم چه میزان ورزش و چندبار در هفته و همینطور چه نوع از ورزش را می‌توانیم برای طولانی مدت انجام دهیم.