ماهان شبکه ایرانیان

آبشار آدران ؛ آبشار دیدنی البرز برای تمام فصول

آبشار آدران ؛ آبشار دیدنی البرز برای تمام فصول دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ایران گردی,طبیعت گردی,اماکن دیدنی,گردشگری در یکی از توابع استان البرز به نام آسارا آبشاری به نام آبشار آدران ارنگه وجو ...

در یکی از توابع استان البرز به نام آسارا آبشاری به نام آبشار آدران ارنگه وجود دارد که از جاذبه های دیدنی البرز در فصل بهار و تابستان است ،هر ساله گردشگران و طبیعت گردان را اغلب از سمت جاده ی  چالوس به خود جذب می کند.ارنگه شامل روستاهایی با نام های گوراب،ابهرک،سیجان ،سرزیارت جی،چاران وخور  می باشد که به مجموع این روستاها با این نامهای خاص ارنگه می گویند که در قسمت مرکزی ارنگه بزرگ وجود دارد. روستای ارگنه جاذبه های گردشگری زیادی دارد که از جمله ی آن ها  می توانیم به قبرستان باستانی ارگنه،آبشار ارگنه و دره هفت چشمه اشاره کرد و در ضمن این آبشار ،آبشار دیدنی البرز محسوب می شود.

آبشار ارنگه

مسیر رسیدن به آبشار آدران ارنگه از چالوس

برای دیدن آبشار دیدنی البرز از سمت کرج وارد جاده چالوس می شویم و در کیلومتر 19 جاده چالوس می توانیم تابلوی ارنگه را ببینیم و با ورود به جاده ارنگه بعد از طی 10 کیلومتر به تابلوی خوزنکلاه می رسیم .خوزنکلاه خود به تنهایی دارای پیست اسکی و چند روستا می باشد که دیدن آنها  هم خالی از لطف نیست .برای  دیدن آبشار دیدنی البرز  باید جاده ی محلی را تا انتها بریم و به جایی میرسیم که باید راه را با پای پیاده طی کنیم و بعد از 45 دقیقه به آبشار خور میرسیم .اگر مسیر نهر کنار پیست را ادامه بدهیم به آبشار آدران می رسیم زیرا این آب همان آب آبشار می باشد.

ارگنه

شگفتی ها در مسیر رسیدن به آبشار

در محیط اطرف آبشار گیاهان خاص دارویی رشد می کنند. لازم است بدانید که اهای منطقه نسبت به چیدن محصولات توسط گردشگران بسیار حساس می باشند.ازشگفتی های دیگر این منطقه یخچال های برف آب نشده در تابستان می باشد و البته پرتگاهی به فاصله ی 500 متری وجود دارد که دیدن آن هم خالی از لطف نیست.شاید صدای مهیب و خاص آبشار اولین چیزی باشد که توجه شما را به خود جلب می کند.اگر به پرتگاه نزدیک شوید در جنوب دره آبشار را خواهید دید و از سمت جنوب روستا می توانید به سمت آبشار بروید .برای دیدن این پدیده ی طبیعی ابتدا باید نکات ایمنی را رعایت کرد و به آهستگی از لبه دره به سمت جنوب و جایی که مسیر رود شرقی غربی می شود، رفت.

راه رسیدن به آبشار ارگنه


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان