نیسان به دنبال ساخت خودروهایی با قابلیت خواندن ذهن!

کمپانی خودرو ساز تویوتا در حال کار بر روی ساخت خودرو‌هایی با قابلیت ذهن خوانی می‌باشد. این شرکت برنامه دارد تا تکنولوژی مغز به خودرو خود را در نمایشگاه CES در لاس وگاس معرفی نماید

نیسان به دنبال ساخت خودروهایی با قابلیت خواندن ذهن!

کمپانی خودرو ساز تویوتا در حال کار بر روی ساخت خودرو‌هایی با قابلیت ذهن خوانی می‌باشد. این شرکت برنامه دارد تا تکنولوژی مغز به خودرو خود را در نمایشگاه CES در لاس وگاس معرفی نماید. رانندگان به منظور افزایش سرعت واکنش خودرو، می‌بایست از یک شبه کلاه که از الکترود‌ و سیم‌ تشکیل شده است استفاده کنند. به طور مثال در صورتیکه راننده تصمیم به دور زدن بگیرد این تکنولوژی قادرست این فرایند را پیش از واکنش راننده به افکار خود، آغاز کند. همچنین با بهره گیری از این سیستم در یک خودرو خودکار، امکان تنظیم سبک رانندگی براساس معیار‌ها و علایق راننده برای خودرو فراهم می‌شود.

معاون اجرایی کمپانی نیسان یعنی دنیِله شیلاچی در این باره گفت “ زمانیکه بیشتر مردم در مورد رانندگی خودکار فکر می‌کنند یک دید بسیار غیر شخصی از آینده‌ای که در آن انسان‌ها کنترل بر ماشین‌ها را رها می‌کنند دارند. با این حال این تکنولوژی با استفاده از سیگنال‌های فرستاده شده از مغز انسان، عکس این قضیه را انجام داده و رانندگی را حتی هیجان انگیز‌تر و لذت بخش‌تر می‌کند.” کمپانی نیسان همچنین در سال 2017 امکانات تکنولوژیک دیگری مانند یک سیستم کروز کنترل پیشرفته که می‌‌تواند در ترافیک‌های پر ازدهام به کنترل خودرو کمک کرده و خودرو را در مسیر خود حفظ کند، و قابلیت روشن کردن برخی‌ خودرو ها با استفاده از دستگاه‌های Alexa را برای خودروهای خود معرفی نمود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر